Вход | Регистрация

Отново започва ремонт на трагичния мост край Бяла

Отново започва ремонт на трагичния мост край Бяла

След като от новоучредената национална агенция "Пътна инфраструктура" обявиха обществена поръчка за реконструкция на фаталния мост над река Янтра край русенския град Бяла, ремонтът му най-накрая може да бъде довършен. Припомняме, че на това място през декември 2006 година при тежка катастрофа автобус падна от моста, 18 загинаха, а 11 бяха ранени. През пролетта на 2007 година започнаха ремонтните дейности на съоръжението, но няколко пъти бяха прекъсвани. Те все още не са довършени. Обявата на наследника на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" се отличава от типичните за административния стил обяви. В нея се пояснява: Съществуващото състояние на път І-5 "Русе - Велико Търново" от км 44+884 до км 59+000 е много лошо с висока концентрация на пътно- транспортни произшествия, част от които с трагичен край. В посочения участък попада и моста над р. Янтра при гр. Бяла. С Решение №50 от 09.12.2006 година на извънредно заседание на Министерски съвет е вменено задължение на фонд "РПИ" да създаде организация и реализира проект за изграждане на второ мостово съоръжение в района на гр. Бяла. Във връзка с това беше проведена процедура и сключен договор с фирма "Со Ко Джен", Италия. В процес на изпълнение на строителството се наложи промяна на проекта, допълнителни видове СМР, неразривно свързани с основния проект, неизпълнението на които би довело до невъзможност моста да бъде въведен в експлоатация. След започване на СМР при разкъртване на тротоарните конзоли и асфалто-бетоновата настилка се установи фактическо разминаване между първоначалната документация и реалната ситуация на съоръжението, по-точно че челните стени в зоната на ключовете на основните дъги имат нулева височина и не позволяват вкопаването на гнезда за стоманените греди. Това наложи цялостно повдигане на новата конструкция със средно 25 см. В последствие при разкъртване на настилката при оста на съществуващото съоръжение в зоната на устоите се установи, че липсват челни стени, върху които да стъпи предвидената по проект надлъжна греда в оста на новата конструкция. Последното наложи изграждането на допълнителна фундаментна ивица, в която да бъдат закотвени анкерите на новата плоча. Обществената поръчка се изпраща от национална агенция "Пътна инфраструктура" отново на "Со Ко Джен", Италия. Не става ясно обаче с колко средства ще бъдат довършени ремонтните дейности на мостът край Бяла.



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар