Вход | Регистрация

"Българската икономика няма имидж", смятат експерти

Представители на малки и средни предприятия в областта се обучават как да изнасят продукцията си зад граница

"Българската икономика няма имидж", смятат експерти
Семинар за обучени на малки и средни предприятия
Снимка: Север.бг

"Освен розовото масло и киселото мляко, българската икономика няма имидж и друга марка, която хората, независимо от къде са, да разпознават и да свързват с България. Целта ни е да накараме малките и средни предприятия да работят за имиджа на собствената си фирма, което пък индиректно е имидж и за България.".

Това каза лекторът дин. Клавдия Ташева във Велико Търново минути, преди да започне секторното обучение на фирми за износа на продукцията им зад граница. Организаторите отчетоха повишен интерес в някои градове на Великотърновска област към предоставената безплатна възможност да се научат повече алтернативи и да се открият нови възможности за износа на стоки на чужди пазари.

Около 30 представители на малки и средни предприятия в сектор "Хранително-вкусова промишленост" в региона се включиха в семинара. Сред тях са фирми за производство на месо и месни продукти; мандри, произвеждащи сирена и др.

Обучението се провежда по ОП "Развитие на конкурентноспособността на българската икономика", а бенефициент е Министерството на икономиката, чрез Агенцията за малки и средни предприятия.

По думите на Клавдия Ташева износът е много актуален проблем. Големите производители си намират начин да стигнат на външния пазар, но малките и средните нямат финансовата възможност и опита, затова именно е важно провеждането на това обучение.

"Обученията са в две направления. Въвеждащото учи фирмите какво е необходимото достатъчно условие, което трябва да са изпълнили, за да си помислят изобщо за външния пазар. Второто направление е, ако не са изпълнени условията, да препоръчаме конкретния механизъм, по който да стъпят на чуждия пазар, да участват в панаири и сами да си намерят западните партньори.", обясни лекторът.

Въвеждащо обучение по оперативната програма е проведено в Русе и Ловеч. Интересът към него от страна на заинтересованите фирми също е бил голям. Водещата тема на тези обучение е била свързана с готовността на фирмата за износ, как да бъде направен и по какъв начин фирмата да се представи на пазара, обясни Ташева.

В двата града е проведено и секторно обучение - в Ловеч, касаещо кожарската индустрия, а в Русе - машиностроителната.

Дин. Ташева анонсира провеждането на обучение на фирми в сектор "Машиностроене" - производство на детайлни части, в Габрово.

Повече за перспективите на чуждите пазари, спирачките в износа, подкрепата от държавата или липсата на такава на малките и средни предприятия, очаквайте в подробен материал с преподавателя в УНСС дин. Клавдия Ташева.



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар