Вход | Регистрация

Програма отменя „акълен“ бирник в задълженията му

Служител в компания за събиране на вземания създал програмата, с чиято помощ вършел месечните си задължения за 15 минути

Програма отменя „акълен“ бирник в задълженията му
thinkstockphotos.com

Стара поговорка гласи "Накарай мързеливия на работа, за да те научи на акъл". Това обаче не се отнася до един от служителите на агенция за събиране на непогасени задължения. Работата му била трудоемка, откъм време и КПД.

Според изнесена информация от "Бизнес инсайдър", цитирана от Econ.bg, мъжът се ровел "на ръка" часове наред в базата данни на компанията за хора с неизплатени задължения. Щом ги откриел, той трябвало да им се обади и да ги придума да сменят разплащателните си планове.

За да улесни работата си откъм "губещи времето действия", служителят написал програма, която в две стъпки успявала надеждно да филтрира имената на неизрядните платци, без да изпуска нито едно име. Така времето за търсене в електронните бланки на фирмата спаднало от над 1 месец до нищожните 15 минути.

Следващата стъпка била да се оптимизира процесът на обаждания към длъжниците. Предвид факта, че често хората не могли да бъдат открити или затваряли директно на позвъняванията и тази дейност била отегчителната, трудоемка и неефективна, споделя служителят.

За тази цел му хрумнало и написал друга програма, която предполагала с висока степен на точност кога е най-вероятно даден клиент да бъде открит и да се съгласи на предложения му разплащателен план. С нея броят на прозвъняванията спаднал от стотици до максимум 5-6 души на ден. Наред с това нивата на успешните предоговаряния се вдигнали значително.

Освен служителя, който се сдобил с огромно количество свободно време по време на смяната си, от цялата работа спечелила и фирмата, чието ръководство останало доволно от повишения процент на предоговорени планове.

В крайна сметка по думите на самия служител, той напуснал компанията поради неразбирателство с прекия си началник, а системата му довела до ликвидирането на няколко работни места.

Единственият човешки фактор, който при тази работа останал непроменен, бил свързан с директните телефонни обаждания, тъй като никой не обичал по телефона да му се обажда машина, особено за пари.


Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg





Докладвай за нередност в статията
Добави коментар