Вход | Регистрация

Нови срокове на отчитане на тока от „Енерго-Про Варна“

Нови срокове на отчитане на тока от „Енерго-Про Варна“
Енерго-Про ЕАД

В края на месец септември електроразпределителната компания "Енерго-Про Варна" стартира мащабен проект за промяна на начина на отчитане на електромерите. Проектът е свързан с проучване на възможностите за намаляване на загубите на електроенергия чрез внедряване на съвременни технологии. За промените е информиран и областният управител на Велико Търново, тьй като новите срокове в отчитането може да засегнат част от жителите на областта в качеството им на клиенти на дружеството. Целта на тази реорганизация е не да се спестят средства от отчитането, а да се повиши  ефективността на услугата, се посочва в писмото.

До момента отчитането на електромерите се извършваше от фирма подизпълнител. Вече отчетът ще се извършва от обучени специалисти на енергодружеството.

Освен че ще записват показанията на електромерите, в което се ограничаваше работата на отчетниците досега, технически квалифицираните служители на дружеството вече ще могат да вземат отношение по конкретен проблем, посочен от клиента, който е в техните компетенции.

Паралелно с реорганизацията на процеса по отчитане на електромерите, енергийният доставчик въвежда и балансово мерене на електроенергията. Системата предоставя възможност за локализиране на местата, където са налице загуби на електроенергия и съответно могат да се предприемат конкретни мерки. За да се осъществи балансово мерене е необходимо клиентите, които се захранват от даден трафопост, да бъдат отчитани на една и съща дата с него. Именно това налага промяна в организацията на районите на отчет и оптимизация на маршрутите, по които се движат отчетниците, уточняват от дружеството.

Вследствие на промяната в процеса по отчитане на електроенергията, за част от клиентите на Енерго Про ще се промени датата на отчет. Неслучайно промяната се прави през този период от годината, тъй като традиционно периодът септември и началото на октомври се характеризира с най-ниска консумация на електроенергия и съответно ефектът от промяната на срока на отчет върху сметките на клиентите би бил най-малък. През този преходен месец е възможно отделни клиенти да имат по-дълъг или по-кратък от стандартния период на отчитане.

Изключително важно е клиентите да обърнат специално внимание на периода, който обхваща сметката им за електроенергия през месец октомври, която ще платят през ноември.

При клиентите, за които отчетният период ще бъде по-кратък от обичайното, се очакват по-малки сметки, тъй като те ще включват консумацията през по-малък брой дни. Следващият отчетен период ще бъде стандартен и следващата сметка ще обхваща около 30 дни.

За друга част от клиентите, отчетният период през първия месец на стартиране на проекта ще бъде по-дълъг. За да не доведе тази реорганизация до неудобство за тях и за да не окаже влияние върху процеса на планиране на разходите за електроенергия, компанията е предвидила възможност за разсрочване на задължението. Всеки клиент, който среща затруднения при плащането на тази сметка, би могъл да подаде искане за разсрочване в най-близкия център за обслужване на клиенти.

Сроковете за плащане на клиентите няма да се променят и остават както и досега. Например, ако даден клиент е с падеж на плащане 10-то число на месеца, той ще продължи да плаща своето задължение до 10-то число

Подробна информация за индивидуалната си дата на отчет, както и за целия процес по промяна на отчитането, клиентите могат да получат от интернет страницата на компанията, на телефон 0700 161 61, на [email protected], както и в центровете за обслужване на клиенти.

<< Sever.bg във Facebook >>



Източник: енерго-про
Докладвай за нередност в статията
Добави коментар