Вход | Регистрация

Три общини предлагат общи туристически маршрути

В проекта са включени Велико Търново, Горна Оряховица и Дряново

Три общини предлагат общи туристически маршрути
Снимка: Север.бг

Oбщи туристически маршрути с цел представянето на богатото културно-историческо наследство предвижда проектът "Бяло, пурпурно, синьо,зелено – следите на вечността. Утвърждаване образа на региона като уникална туристическа дестинация на националния и международен пазар". 

Идеята да се увеличи броят на туристите и да се удължи техният престой в региона е на общините Велико Търново, Горна Оряховица и Дряново. Проектът бе представен от Мариела Цонева, директор на Дирекция "Европейска интеграция, фондове и програмиране” в Община Велико Търново през втория ден на форума "Културен туризъм" в старата столица.

Богатият и неоползотворен до сега потенциал в сферата на туризма вече ще благоприятства по-устойчиво икономическо развитие и на по-малките населени места на територията на Триградието, каза в презентацията си Цонева. 

Крайните бенефициенти на проекта са 373 000 туристи, в т. ч. 283 000 български, 89 000 чуждестранни, 50 000 ученици и студенти, както и 381 196 души население във Велико Търново и Габрово. Туристическите пакети са разработени в три насоки. 

В областта на културния туризъм : Гранд "Велико Търново" тур с основните обекти от Велико Търново, Арбанаси, Дряновски манастир, Никополис ад Иструм, Горна Оряховица; Римски път (антично наследство) – Никополис ад иструм, крепостта Калето(до с. Горски Горен Тръмбеш – Г. Оряховица) Дискодуратера (Дряново), РИМ – Велико Търново, музеят на гр. Горна Оряховица; Търновската Света гора (религиозен тур) – манастирите в околността, Дряновски манастир, църквите в Търново, Арбанаси, манастир "Св. Пророк Илия" (Г. Оряховица), експозициите иконопис във Велико Търново и Дряново;

Величието на средновековна България – тур за Второто българско царство. Основно обектите са във Велико Търново – Царевец, Тряпезица, средновековни църкви, Дряновски манастир (музейна експозиция); Майстори и майсторлък – тур за архитектурата, изкуството и бита, личностите и духа на Възраждането; Улици на изкуството – тур за нематериалното културно наследство и изкуството от миналото и съвремието – художествени галерии, антиквариати, занаятчийски работилници, експозиции средновековна и възрожденска живопис, ретро фотоателиета.

В областта на еко туризма ще има "Приключения в зелено" и разходки "На зелено по долината на Янтра".

Не е пренебрегнат и селският туризъм. Продуктът има за цел да представи възможностите на дестинацията за семеен отдих и ваканции предимно в старинни селища и къщи. По-младите туристите могат да изберат варианта "Ваканция при болярите" или да заложат на "Рок енд баби" (акцент- рок фестивалът в с. Миндя).

Изграждането на образа на района е "в ръцете" на добрата реклама. "Не трябва да чакаме туристите сами да идват при нас, а ние трябва да отидем при тях, във всяка точка на страната, на Европа и на света", каза Мариел Цонева. За тази цел ще бъдат изработени рекламен филм за този туристически продукт с превод на няколко езика, два видеоклипа, които ще вървят по националните медии, пътеводите в по-интересен вариант, статии, брошури, дипляни. Ще бъде обявен свободен конкурс за изработване на лого и брандинг.

Новият туристически продукт ще бъде представен в регионални и национални туристически борси и панаири, както и на международните изложения в Берлин (Германия), Лондон (Великобритания), Букурещ (Румъния) и Пестум (Италия).

 

 

______________________________________________________________________________

 

Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg

 

 

 



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар