Държави ще промотират дестинация Дунав
Да промотират дестинация Дунав. Това ще бъде общата кауза на всички държави от Дунавския регион. Това стана ясно по време на дискусия за възможностите за развитие на туризма в Дунавския регион, която се проведе в представителството на провинция Баден Вюртенберг в рамките на световното туристическо изложение ITB Берлин.
България беше представена от заместник-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Всички 14 страни-участници в тази инициатива – България, Сърбия, Румъния, Словакия, Австрия, Германия, Унгария, Молдова, Украйна, Черна гора, Босна и Херцеговина, Чехия, Словения и Хърватска, единодушно подкрепиха идеята да работят заедно върху промотирането и маркетирането на общ продукт Дунав.
Иво Маринов, в качеството си на съкоординатор на Приоритетна област 3 "Туризъм, култура и контакти между хората", представи пред участниците във форума напредъка по Дунавската стратегия и направеното до момента от страните-членки. Чрез Дунавската стратегия ще се опитаме да позиционираме региона като атрактивна и модерна дестинация за туризъм, каза още заместник-министърът.
Развитието на бранд Дунав и хармонизирането на системата за статистически анализи и мониторинг на туристическата дейност са основните цели на страните-участници. Зам.-министър Маринов подчерта огромната роля на Европейската комисия, Дунавския компетентен център и Световната туристическа организация към ООН при развитието на региона.
На срещата бяха дискутирани и съвместните туристически маршрути Пътят на римските императори и Пътят на виното. В Министерството на икономиката, енергетиката и туризма /МИЕТ/, съвместно с Дунавския компетентен център, вече е създадено звено за контакт за реализацията на стратегията.
Предстои създаването на регионално звено и в Русе.
Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg
Източник: МИЕТ