Вход | Регистрация
Ловеч 20°C

С флашмоб на протест за защита на БДЖ

Слухове за тайна приватизация вдигат на крак обществото

С флашмоб на протест за защита на БДЖ
Снимка: inews.bg

Граждански протести под наслов "Окупирай централна гара" срещу приватизацията на БДЖ ще се проведат днес от 18:30 ч. на централните гари в София и Пловдив. Идеята за така нареченият "флашмоб" е на "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт" и е организирана през социалните мрежи. Участието си в протестите са потвърдили около 150 души. 

Коментарът на председателя на железничарския синдикат в Горна Оряховица Дечко Гърков за този израз на недоволство спрямо политиката за БДЖ е, че синдикатите напълно ще подкрепят гражданския протест, въпреки, че не назова колко железничари от региона ще се включат в инициативата.

"Влакове няма да бъдат спирани, железен път няма да бъде затварян. Формата за мирно, протестиране е избрана от гражданите. Но тя е и за тях – да се покаже на обществото какво ще загуби, ако се позволи да бъде приватизирана железницата", поясни синдикалистът и допълни, че ще се борят докрай, защото все още има надежда.  

Преди ден в публичното пространство се появи информация за скрита приватизация на "Товарни превози". Гърков обясни, че лично той няма такава и, докато не излезе официална, не може да коментира, макар че, "стане ли известно", непоправимото ще е факт.

От гражданската инициатива са на категоричното мнение, че с приватизирането на "Товарни превози" ще бъде ликвидирана и железницата, защото това е последната компания, която може да носи приходи от международен товарен транспорт и на практика да извади страната ни от кризата.

"Дружеството ще бъде продадено за сумата от 100 млн. лв., при положение, че годишната му печалба е 150 млн. лв .Това ще ощети българската държава с над 1 милиард лева за срок от 10 години. Към момента Холдинг БДЖ има дългове от над 800 млн. лв., натрупани в следствие на заем от времето на министър Николай Василев и машинации на международните финансови пазари. Тези пари след продажбата ще трябва да ги извадим ние, българските граждани, от нашия джоб", не без основание се тревожат инициаторите на гражданския протест.

Те цитират и Конституцията, според която, в Чл.1. ал.3 се казва: "Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет".

В подкрепа допълват, че преди всичко това е обществена услуга, създадена с труда на поколения железничари и безвъзмедният труд на стотици хиляди българи. Освен, че е най-евтиният, най-сигурният и най-екологичният транспорт в света, железницата изпълнява стратегическа функция по време на тежки метеорологични условия, кризи, войни и други извънредни събития.

От гражданската инициатива ще настояват и за оставки – на министъра на транспорта Ивайло Московски и на цялото ръководство на БДЖ, защото, по думите им, водят железницата към умишлен фалит. 85% от пазара на товарните железопътни превози принадлежи на компанията и продажбата й ще създаде частен монопол. Опасенията са, че ще се повтори сценарият с Нефтохим и завишените цени на горивата, ЧЕЗ, EVN, EON и повишението на цените на тока без никакви инвестиции. 

__________________________________________________________________________________


Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg

 

 

 



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар