Вход | Регистрация

Храненето - нашето безценно лекарство!

Храненето - нашето безценно лекарство!
Снимка: Север.бг
Д-р Вергиния Георгиева е специалист по вътрешни болести, фармакология и фитотерапия. Член е на Нюйоркската академия на науките, на Съюза на учените в България, на Международното дружество за изследване на хистамина, на Дружествата по невронауки и фармакология у нас. Д-р Георгиева е последовател на известната природолечителка Лидия Ковачева. В продължение на повече от двадесет години работи по метода лечебно гладуване в омекотена форма, доразвивайки тази система. 

Н.С. II ст. д-р Вергиния Георгиева открива своето призвание в областта на природната медицина и гладолечението като пациентка, ученичка и близка приятелка на народната лечителка Лидия Ковачева

Повече от петнадесет години, доктор Георгиева черпи от опита и човеколюбието на тази необикновена личност, помогнала на хиляди хора, спасила ги от сигурна смърт, излекувала ги или научила на здравословно хранене и живот.

На базата на придобития безценен опит от дългогодишното приятелство и сътрудничество с Лидия Ковачева, доктор Георгиева систематизира, развива и прилага на практика една стройна теория за пътищата за достигане на природосъобразен и многостранно балансиран начин на живот.

Своеобразен връх в реалното прилагане на своята теория, доктор Георгиева постига при провеждането на специализираните лечебни програми в Центъра за природна медицина и гладолечение в град Банкя.

Използва и съчетава конвенционалните средства на лечение, новости и нанотехнология.

Д-р Георгиева бе във Велико Търново по покана на център "Здраве, щастие и красота". Там тя изнесе лекция на тема "Здравословното хранене и детоксикация на организма".

Д-р Георгиева, има толкова книги вече и предавания на здравна тематика,  магазини за здравословни храни и май все още я нямаме културата на грижи за собственото си здраве, а търсим грижите на лекар едва когато е твърде късно?

Човек трябва да отвори съзнанието си, да промени начина на мислене, на хранене, защото нашето физическо тяло е във връзка с нашата емоционалност и душевност. Затова, когато нагласата към света и отношението си към себе си и храната се променят,  тогава се случват нещата. Питат ме постоянно – "Давате ли гаранция". А, и доста пациенти идват в центъра ни и ни сравняват – д-р Емилова, д-р Гайдурков.

Общото е, че ние, всички лекари, се борим в посока да оздравим човек. Всеки от изброените си има своя маниер и своя начин за лекуване. Основата е Лидия Ковачева и теорията й за гладолечението.  Прозряла е истината на Хипократ,  че "Храненето е  нашето лекарство"! Е, днес може да се каже, че е отрова.

Човек трябва да се довери на лекаря безрезервно, само тогава има резултат. Важно е да има и търпението, да се променя във  времето, ако иска да се промени, разбира се. Истината е една – промяна в начина на мислене и хранене в семейството, само тогава има резултат.

Храненето - нашето безценно лекарство!Thinkstock/Guliver

Всички знаем, колко здрава нация сме били 100 години, а сега не е така. И дълголетници сме имали. Възрастовата граница на заболелите от диабет дори спада драстично надолу. Има обяснение всичко това – храната!

Така е. Нашите прадеди са живели до 85 - 90 и повече години. Преди 100 години България е била предимно селска държава. Всеки си е произвеждал нещо в собствената градина, ядял е истински храна – чисто месо, мляко, продукти – зеленчуци и плодове. Ние сме се славели с чиста природа тогава. Българският народ е живеел здравословно – без консерванти и химия, макар че не го е осъзнавал. Нашите деди са били активни до последния ден от живот си, хранене се е ограничено.

Спазвал е постите. От 360 дни, над 200 са постни. Това е бил вид детоксикация на организма. Движението при дедите ни е било в пъти повече – на нивата по цял ден, трудили са се. Имали са енергия. Събота и неделя пък са играели хора. Това е зареждане с позитивна енергия.

Сега, след 100 години животът ни коренно се е променил -  компютъризирал се е,  храненето е нарушено, дишаме мръсен въздух, не се движим достатъчно, следват редица заболявания - високо кръвно, затлъстяване, диабет, депресията.

Не е важно само физическото замърсяване, а и душевното.

Затова идеята е,  да се обърнем към природата, по възможност да се храним с по-чисти храни, с повече плодове и зеленчуци. Дори и захарта, която е заменена с подсладители,  увреждат нашите клетки. Аспартамът в сладките на децата, увреждат мозъчните неврони и черния дроб.

Длъжни сме да помислим за себе си и близките, и да променим начина си на живот,  да се опитаме да отдалечим времето на болестите, деменцията и старостта.

Помня мисълта на Лидия Ковачева – "Искаш ли да се радваш дълги години на богатството си, храни се като бедняк", т.е. да се ограничим в това безконтролно приемане на храна.

Хубава е поне един път в седмицата да си позволим да сме само на сокове, шейкове, смутита, течности. Това е детоксикацията на организма ни.

Храненето - нашето безценно лекарство!Thinkstock/Guliver

Каква е формулата Ви за здравословното хранене?

Различно е за всеки – работа, обмяна на веществата, наследствено предразположение. Но, едно от основните неща е повече движения. Всеки да си избере – джогинт, плуване или разходка сред природата. Да има и достатъчно дишане и дихателни практики.

Ние, седейки часове наред пред компютъра не даваме възможност на белия дроб да се отвори. Хубаво е сутрин, на чист въздух или на терасата поне около 10-15 минути да се диша с пълни гърди. С хранете е добре всеки да намери своя път – ако се хранете с месо, да бъде от сигурен източник, да се приемат много салати, за да може перисталтиката ни да бъде подобрена. Ако е вегетарианец човек, нека да стане осмислено, а не насила.

Всеки да има едни простички правила за хранене – първо да има достатъчно количество течности и вода, които да се приемат.

Приемане на 5-6 пъти чай или фреш, сокове или вода. Около 2 литра на ден течности е нормално.

Кълнове в салатите също са добри.

Когато човек е ядосан е добре да се поразходи половин час, да изпие няколко чаши вода и тогава да сяда на масата. Иначе, става агресивен към  външния свят и поглъща огромни количества храна, несъзнателно.

Да се намалят сладките неща, шоколадите. Въпросът не е да ги изключим окончателно от менюто си, а е в количествата.

"Дозата прави отровата", казваме лекарите. Така е и при храненето, работата, емоциите. Не са добри и крайностите.

Трябва превенция! А не като стане тежко положението – намират се и време, и средства за лечение.

Колеги онколози посочват тъжна статистика - за все по-крайните стадии, в които се откриват онкозаболяванията и то във все по-млада възраст. Казват, че  в следващите 15 години  над 60% от новооткритите заболели ще бъдат онкоболните. Това е шокиращо! Лошата храна и хроничният стрес водят до това!

Затова говорим за промени в храненето. Повече варива, също е хубаво да се приемат. Сега е есен, благодат от плодове и зеленчуци. Колкото повече ги има  менюто ни, пресни и сурови, толкова по-добре. Организмът ни ще е благодарен за настъпващата зима.

Храненето - нашето безценно лекарство!http://www.doctorgeorgieva.com/

СПЕЦИАЛНА ДИЕТА ЗА ОТСЛАБВАНЕ И ТОНУС или 10-ТЕ ЗЛАТНИ ПРАВИЛА НА Д-Р ВЕРГИНИЯ ГЕОРГИЕВА:

1. По отношение на храненето са важни количествата консумирана храна. Никога не сядайте на масата, ако не чувствате глад. Винаги се вслушвайте във вътрешния механизъм на тялото.

2. "Стомахът няма зъби": затова всяка хапка трябва да се сдъвква по 40 пъти, преди да се преглътне храната. Това е източна практика, която помага за максималното усвояване на хранителните вещества. Никога не яжте, когато сте ядосани. В моменти на стрес по-добре пийте течности.

3. Не яжте сутрин концентрирани храни - сирене, кашкавал, салам. До 10 часа пийте само течности - минимум 600 мл, например чай, топла вода, фреш. Така прави и Мадона, за да поддържа здравето и фигурата си - по 10 чаши топла вода на гладно. Течностите се пият на малки глътки. Към 10 часа можете да закусите с кисело мляко с мюсли или с 1 банан. На обяд менюто е порция салата по избор (около 350 г) и малко въглехидрати - ориз или картофи, филия с маслини или с авокадо. Вечерята да не е по-късно от 19 ч. и може да включва салата от зеленчуци и концентрирани храни (сирене, кашкавал) или ястия от ориз или картофи. Подходящи за овкусяване на блюдата са копър, магданоз, риган, мащерка, босилек. Пикантните подправки повишават апетита.

4. Яжте големи порции салати от ряпа, зеле, моркови, богати на витамини, както и от соеви кълнове, за регулиране на естрогена. Салатите от житни кълнове или люцерна, които се продават в диетичните магазини, са богати на микроелементи, необходими при спазване на диета. Салатите се овкусяват с диетична калиева сол, с ябълков оцет или лимон, и със зехтин extra virgin.

5. Не пийте газирани напитки, а само чайове, фрешове и вода. Течностите да са по 1,5 до 2 литра на ден. Подходящ е сокът от червен грейпфрут, който най-бързо топи проблемните участъци. За максимално изчистване на кръвоносните съдове се препоръчва сок от арония, който се продава в големите хипермаркети. Ако се купи концентрат, той се разрежда с вода в съотношение 1:4.

6. Да се приемат пробиотици, които ускоряват обмяната на веществата, регулират нервната система и емоциите. Те имат антидепресантен ефект и насищат организма с нужните витамини и микроелементи. Освен това подтискат чувството за глад. Д-р Георгиева препоръчва българските пробиотици Ентеросан 76 М - 3 пъти дневно по 1 таблетка половин час преди хранене, и Ентеросан 76 Р - три пъти дневно след хранене по 1 таблетка. Пробиотиците съдържат активни клетки на лактобацили и бифидобактерии, витамини и микроелементи в усвоима за организма форма.

7. Пийте всеки ден "магичния" шейк, който насища организма с калций и има детоксикиращ ефект: 1 супена лъжица смляно ленено семе, 1 с.л. сусамов тахан, 1 с.л. мед се смесват с 300 мл билков чай (мента, мащерка). Приема се сутрин на гладно.

8. При диета полезен е и банановият шейк, който подтиска глада: в съд се слагат 500 мл минерална или преварена вода, 4 с.л. оризово или соево мляко, 2 банана, 4 с.л. сусамов тахан. Всичко се пасира, налива се в бутилка, която носите със себе си през деня и когато почувствате глад, отпивате по малко.

9. Диетата е добре да се съчетае с релаксация и музикотерапия. Човек трябва да намери време да се отпусне и да се освободи от тревожните мисли, да послуша любимата си музика, да помечтае за нещо хубаво. Препоръчва се веднъж седмично да ходите на сауна, фитнес или джакузи за антистрес ефект.

10. За очистващ и релаксиращ ефект препоръчвам да правите веднъж седмично и масажи с етерични масла или с мед. Тези продукти изтеглят токсините и насищат организма с нужните микроелементи.

Храненето - нашето безценно лекарство!http://www.doctorgeorgieva.com/

<< Sever.bg във Facebook >>

 

 



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар