18 000 коли ще фучат на ден по новата АМ "Хемус"
МС
Автомагистрала "Хемус" е приоритет на сегашното правителство, което продължава да работи активно по доизграждането на магистралата и по подготовката на строителството на недовършения участък. Това заяви министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева в Плевен след представяне на проектното трасе на магистралата.
По думите на Терзиева в края на 2015 или началото на 2016 г. ще започне изграждането на отсечката Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч от АМ "Хемус”.
По отношение на новото трасе на АМ "Хемус” тя съобщи, че общият брой на населението, което ще се възползва пряко от подобрената инфраструктура е приблизително 3 млн. души. Трафик прогнозата за 2020 г. е за близо 18 000 единици средно дневно.
Днес в Плевен бяха представени два варианта на трасе на магистралата, които са представени детайлно през месец март и на Консултативния съвет към Министерството на регионалното развитие. Това са синият вариант, който преминава на равно разстояние между Плевен и Ловеч, и зеленият вариант, който върви по трасето на съществуващия път І-4.
В резултат на технически, финансов, социално-икономически и екологичен анализ е предложен така наречения "син подобрен вариант", поясни министър Терзиева, като подчерта, че трасето е симетрично отдалечено от двете големи населени места по направлението – Плевен и Велико Търново, както и между Плевен и Ловеч. То преминава на 15 км от центъра на Плевен и след реализацията на първия етап разстоянието за пътуване между София и Плевен ще се запази същото, а ще бъдат спестени около 15 минути. Основно преимущество пред другия вариант е едновременното обслужване на максимален брой населени места и съкратеното време за пътуване, както и заобикалянето на защитените зони.
"Синият подобрен вариант" е с дължина 252 км. Индикативният бюджет е 1,47 млрд. лв. без ДДС.
АМ "Хемус"
Вече се работи по изготвянето на доклад за Оценка на въздействието върху околната среда за изграждането на АМ "Хемус" в участъка Ябланица – Белокопитово. Избран е проектант на 60-километровия участък от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч и вече се работи по идейния проект. В ход е тръжната процедура за избор на проектант и за участъка от разклона Плевен-Ловеч до Велико Търново /85 км/. Предстои обявяване на процедура за проектиране на третия етап до Белокопитово /110 км/
Изпълнителният директор на Националната комисия "Стратегически инфраструктурни проекти” инж. Асен Антов информира, че до края на 2014 г. ще бъде направено и публично представяне на идейния проект – точното трасе и вариантите за пътни възли за участъка от Ябланица до разклона Плевен – Ловеч.
Източник: infoPleven