Вход | Регистрация

ТИР-ове затвориха достъпа от и към ГКПП „Дунав мост”, на "Кулата" протестът се забавя

ТИР-ове затвориха достъпа от и към ГКПП „Дунав мост”, на "Кулата" протестът се забавя

Шофьори на тежкотоварни камиони затвориха достъпа от и към ГКПП "Дунав мост" при Русе в знак на протест срещу условията за преминаване и чакането с часове по опашки. На ГКПП "Кулата" протестът, обявен за 11 часа, се забавя с един час, превозвачите са в готовност, предават кореспондентите на БГНЕС от Русе и Благоевград.

1798096

Протестът е част от националната инициатива на превозвачите, които трупат загуби от продължителните престои по граничните пунктове. В продължение на два часа – от 10 до 12 часа, движението е затруднено, а протестиращите заявиха, че ако не се променят нещата, са готови отново да затворят границата.

На Дунав мост пристигнаха няколко камиона и доста повече шофьори, за да изразят подкрепата си за бранша. Част от камионите препречиха достъпа до моста направо на територията на граничния пункт, но след забележка от Гранична полиция, затвориха подходите към и от моста в района на кръговото кръстовище и пътя от Силистра. В началото пропускаха през 15 минути натрупалите се превозни средства, но след това решиха трайно да блокират трафика.

"Протестираме, защото много време се губи при проверка. Камионите чакат прекалено много време, и от румънска, и от българска страна, което създава затруднения с работно време, с адреси, товарене, разтоварване и де факто бърка транспортния бизнес. Защото всеки, който желае да му се предложи стока, плаща за услугата, но ние тук нямаме никаква конкретика, никога не знаем колко време ще продължи блокадата, която се случва от само себе си, от големия трафик. Ние нямаме против, че трафикът е голям. Това, което ни смущава, е, че са малко служителите, които обслужват колите", коментира Георги Райчев, представител на транспортна фирма от Пловдив.

Той обясни, че протестиращите не са против строгия граничен контрол, но настояват той да става по-бързо. Целта на днешните действия не е да се пречи на някого, включително и на останалите транспортни фирми, а просто да бъде чуто становището на хората от бранша. /БГНЕС

Русе / България



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар