България: Богата духовно, но позната само с плътското
Докато Гърция отделя 140 млн. евро за реклама, ние отделяме едва 15 млн.
Снимка: Север.бг
България има 43 000 археологически обекта, но е известна с алкохол, ядене и секс.
Това констатираха вчера на провелата се кръгла маса на тема "Лесно ли е да си туроператор в културния туризъм?”. Дискусията се проведе в рамките на Международното изложение "Културен туризъм”.
На срещата се отбелязаха няколко от основните проблеми, стоящи пред културния туризъм у нас. Един от тях е липсата на добра национална стратегия. Страната ни е пълна с културно- исторически паметници, а държавата все още спори с какво може да се популяризира, подчерта проф. Николай Овчаров. Гърция е известна в цял свят с Ефес, с Акропола, а България - с имиджа си на евтина дестинация.
В последните години, археологическите ни открития придобиват все по-голяма известност, но това не е достатъчно. Необходимо е правителството да инвестира повече. 15 млн. лв. в бюджета за туризма у нас, като половината от него са държавни пари, а другата – средства, отпуснати по европейски проекти. За сравнение съседна Гърция отделя 140 млн. евро.
Ирена Георгиева подчерта, че България е една непозната дестинация за чуждестранния турист. Но именно загадъчното и магичното правят страната ни привлекателна за посетителите.
Пред всички, Калин Драганов сподели мечтата си – златните съкровища, открити по българските земи, да могат да се видят в музей във Велико Търново. Проф. Николай Овчаров, както и на други присъстващи, не подкрепиха идеята. Не е редно всички съкровища да се показват на едно място. Те трябва да стоят в градовете си. Хубаво би било Врачанското съкровище да може да се разгледа във Враца, Панагюрското – в Панагюрище, Варненското – във Варна и т.н.
Източник: Север.бг