Вход | Регистрация

17 се жалвали в РЗОК през ноември

Най-много са габровци, от Трявна - нито един

17 се жалвали в РЗОК през ноември

17 жалби от пациенти са постъпили в РЗОК Габрово до края на ноември. Трявна е единствената от четирите общини в областта, откъдето не са постъпили писмени оплаквания от граждани, съобщава на сайта си Община Трявна.

От отдел "Контрол" на здравното ведомство вече са направили проверки по 12 от оплакванията. Нарушения са установени при 8 от тях и са наложени съответните санкции.

Три от жалбите не се отнасят до дейност на РЗОК и са препратени по компетентност. Те касаят проблеми при потърсена от пациентите спешна помощ или преглед, който не извършен по линия на НЗОК.

Останалите две не касаят въпрос, изискващ проверка и на подателите е отговорено писмено по поставените от тях проблеми.

Най-много оплаквания през тази година са постъпили по отношение на лечебни заведения за болнична помощ - шест, като пет са от компетенциите на здравната каса.

Три от общия брой постъпили жалби са свързани с дейността на общопрактикуващи лекари, като две от тях са основателни и е наложена санкция.

Двете оплаквания от зъболекари са за неизвършена дейност, вписана в здравноосигурителната книжка и отчетена в РЗОК. Проверките доказаха, че са основателни и е наложена санкция

Жалбите от лекари-специалисти са четири, като в два от случаите са основателни, а едната е за преглед, който не е отчитан в РЗОК и съответно не може да бъде извършена проверка.

Едно е писменото оплакване от аптека през тази година и проверката  е установила, че действително има нарушение, за което е наложена санкция.

Дванайсет от жалбоподателите са от община Габрово, четирима са от Севлиево и един от община Дряново. Не са постъпвали писмени оплаквания от граждани на Трявна.

От РЗОК Габрово напомнят на здравноосигурените граждани, че могат да подадат оплакване до директора на РЗОК, когато смятат, че правата им са нарушени при ползване на медицинска помощ, заплащана от здравната каса.

За да е възможно извършването на проверка е необходимо жалбата да е писмена и неанонимна, а ако става дума за неправилно заплатени суми е нужно да се приложат и финансовите документи, доказващи плащанията. Освен това гражданите трябва да посочват точния си адрес, за да може да им бъде отговорено своевременно, според законовите изисквания.

 


Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар