Вход | Регистрация

Три оригинални изложби дадоха старт на "Локация Център 2012" + Видео

Три оригинални изложби дадоха старт на "Локация Център 2012" + Видео
Снимка: Север.бг

"КошмАрт", "По истински случай" и "Карнавални снимки" - трите изложби в Габрово дадоха снощи старт на мащабното културно събитие "Локация Център 2012", дело на габровското сдружение "Артерия" и галерия "Орловска 10". В ГХГ "Христо Цокев" талантът, професионализмът и свободният дух направиха съпричастни с погледа на творците почитателите на различното, нетрадиционното и провокативното.

Форматът "Локация Център" е малко познат в България, но се случва и на други места по света. Идеята бе да организираме "поглед към изкуството" в Централна България. Тази година, освен Габрово, Севлиево и Трявна, в програмата включихме Дряново и няколко села в региона. Друг плюс е, че пуснахме отворена покана към всички творци от цяла България, които се занимават с изкуство в различните му форми, каза на откриването Ангелина Рангелова - една от организаторките на културната програма.

15 души е екипът на студио "Афект Медия", но само трима от тях  - Николай "Jo" Миланов, Росен Мазурски и Петко Петков участваха лично в изложбата. Останалите от групата млади творци - Кокимото, Любомир Сергеев, Йозеф Зидаров, Светлин Велинов, Петя Савова и др., които по нестандартен начин представят "клоаката на обществото" в "КошмАрт", бяха останали във Варна и София, където по-рано бяха представили своите творби. Те са артисти, работещи в сферата на графичния дизайн, дигиталните изкуства, фотографията, съвременната илюстрация, стрийт и видеонаправления, както и в класическите и съвременни форми на изкуството.

"Повечето от нещата, които показваме, са били част от продукти за кампании, за медии... Ние просто представяме "остатъка" от продуктите на всички кампании, с които се занимаваме, и които са минали или не са. Представяме кошмара на креативните хора, които сериозно се занимават с медии, но са "затапени". Опитват се да правят хубави неща, но масите ги смазат. С това провокираме", обясни идеята на изложените 100 творби Николай "Jo" Миланов.

Фотографът, дизайнерът и словесния "фехтовач" Росен Мазурски допълни представата за визията на изложбата: "Искахме да излезем от черупката и да освободим съзнанието, защото и в грешките има красота - ако всичко беше перфектно, щеше да е много скучно. Понякога рисувам, но не винаги се получава, затова реших да се занимавам повече с дигитални изкуства. Моето изкуство мога да го определя като дамско бельо - тънко и прозрачно - който иска го гледа, който иска го сваля".

Над 100 са събитията, които тази година "Sofia Design Week" включва в себе си, 57 изложби, над 20 уъркшопа и др., обясни ръководителят на проекта Боряна Зафирова. В изложбата "По истински случай" участват само български творци, занимаващи се с продуктов дизайн. Една част от изложбата представя неща, които съществуват и са впечатлили авторите - спирката в Хисаря, пейка в община София, диванчето от един университет, фаянсови плочки от частен дом...

"Всеки от дизайнерите избра за себе си дали да предложи продуктов дизайн или да направи нещо различно и оригинално - напр. Константин Ачков е направил лампион от метли, спрямо подадения му обект - доста помпозен полилей в Националния исторически музей. В изложбата има много закачка и това е шанс тези автори да бъдат видени ", представи творбите кураторката Адриана Димитрова. Дизайнерите и техните произведения ще бъдат изложени през септември в Хелзинки.

Експозицията "Карнавални снимки" представиха авторът на афоризми, хумор и сатира Ристо Филчевски и известният фолклорист Иван Котев. Всяка година, 40 дни преди Великден, Струмица /Македония/, се превръща за 4 дни в един малък "Рио де Жанейро". Приказни герои, фантастични същества, известни личности от историята и киното оживяват и се включват в празнична фиеста, която започва с избора на Принц и Принцеса, следва детски карнавал, после - главна карнавална вечер, а в последния ден - празник на сгодените двойки. Любопитна подробност е, че тогава всички мъже са маскирани, а жените трябва да познаят своя любим.

"Тази година над 40 хиляди зрители от Струмица и околията посетиха карнавала, за да видят повече от 3000 маски. Имаше и много участници от Перник и други градове на България. Надявам се, че фотографите, снимали фиестата, ще пренесат чрез снимките атмосферата на тази пищност и ще ви провокират да посетите това незабравимо преживяване, от което ще ви остане един голям спомен", каза Ристо Филчевски.

Очаквайте още информация от спектакли, изложби и алтернативни форми на изкуството, както и любопитни интервюта с интересни творци, участващи в "Локация Център 2012" до 29 юни. 

Видео от изложбата "КошмАрт":


 ______________________________________________________________________________


Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар