Вход | Регистрация

Ангел Колчевски: Парите не стигат за ретро автомобилите, трябва много любов и амбиция

Ангел Колчевски: Парите не стигат за ретро автомобилите, трябва много любов и амбиция
Снимка: Sever.bg
Ангел Колчевски е сред основателите на българското автомобилно ретро движение. Също така е и организатор на ежегодния Ретро парад в Габрово, по време на майските празници на града. Притежава близо 20 стари возила, сред които и "Форд" от 20-те години.

Срещнахме се с Ангел Колчевски, един от основателите на автомобилното ретро движение в България, по време на организираното от него ретро изложение преди Карнавала в град Габрово.

На паркинга пред спортна зала "Орловец" бяха събрани близо 15 от най-хубавите ретро автомобили в България, а стотици габровци се изредиха да ги видят, въпреки неприятното време.

С г-н Колчевски говорихме за неговата колекция от автомобили и ретро движението в България.

 

Кога започнахте да се занимавате с ретро автомобили?

Преди около 30-40 години започнах. Това е моята страст, моята любов. Доста скъпо хоби е, но както се казва, от нищо се опитваме да правим нещо. С повече любов и с повече приятели. Ретро колите са много скъпи и ако собствениците им не ми бяха приятели, нямаше да мога да ги събера на едно място. А габровци имат възможност да се полюбуват на интересни неща.

 

Научихме, че имате 17 автомобила, вярно ли е това?

Да, поддържам около 15-20 автомобила. Най-старата е "Форд А" от 1926 година, имам и "Рено" от 1934 година. Имам БМВ от 60-те години на 26 000 километра. Имам и почти нов "Трабант", с който успях да обиколя Турция и Гърция. Имам и "Голф 1", "Пежо 404", "Мерцедес 190". Едно уникално "Волво", автоматик с вариаторна предавка. 

 

Как се купуват гуми за толкова коли?

Все още навсякъде има гуми и части за такива автомобили. Лесно се намират. Хората са ги направили преди 50 години, ако сега не можем да се справим, значи не ставаме за движението. Всичко се намира с повече търсене.

 

Кой ви помага?

Помагаме си взаимно с колегите. Заменяме си някои части. Няма друг вариант.

 

Защо "Мерцедес" ви е любимата марка?

Защото има "Мерцедес" и всички останали.

 

Случвало ли се е да те остави кола на пътя. Знаем, че си спечелил една награда "Марко Тотев" в автомобилен турнир. Разкажи ни повече.

Спука ми се радиатор на Шипка и организаторите въведоха такава титла за особени случаи като моя. Постоянно се случват изненади със старите автомобили.

 

Колко години трябва да минат, за да стане един автомобил "ретро"?

Според нашите правила над 25 години. Има и "янгтаймери" на 20 години, но като цяло е въпрос на гледна точка. За нас колите, които са екзотични, кабрио модели, минават за "янгтаймери" и участват в нашите изложения.

 

Какви хора колекционират коли? Различават ли се от другите?

Трябва да си чешит, защото това хоби е доста интересно. За мен това е и капиталовложение, защото една нова кола, като я купиш, всеки ден й пада цената. На старите обаче се вдига. Когато бяхме на световното изложение в Есен имаше надпис "И в Германия има криза. Единствено ретро автомобилите продължават да растат." Така че това е хоби или за богати хора, или за такива с амбиции и любов.

 

15-20 автомобила стигат за един музей. Можем ли да видим такъв в Габрово и има ли изобщо в България?

За момента само приказки има. В Габрово има подходяща сграда, но трябват пари. За момента в България няма музей. Любо Хаджикостов бе на път да открие такъв, но по икономически съображения се провалиха нещата. Един ден обаче ще има такъв със сигурност. В Пловдив имат амбиция да успеят.

 

И за финал, има ли млади хора - колекционери?

Да, непрекъснато се включват. Движението се разраства и нещата вървят само нагоре.



Източник: Sever.bg
Докладвай за нередност в статията
Добави коментар