160 км тапи по пътя за морето, ремонтират „Тракия“ и „Хемус“
Мащабни ремонти по магистрала "Тракия" вещаят тапи и нерви за пътуващите към морето през пролетта и лятото. Това става ясно от плановете на Агенция "Пътна инфраструктура" за ремонтните дейности за предстоящия строителен сезон.
Организация
През тази година е предвидено да стартира сериозен ремонт по "Тракия", като за него все още се правят разчети за организацията на дейностите, както и за временната организация на движението. Към този момент се знае, че общата дължина на планираните за ремонт участъци е около 160 км в платното в посока Бургас. Дейностите ще се изпълняват поетапно и според финансовия ресурс, информираха за "Телеграф" от пътната агенция. Ремонтите ще са на територията на областите Софийска, Пазарджик, Пловдив и Сливен. Графикът и организацията по изпълнението на ремонтните дейности все още се уточнява.
Хемус
По "Хемус" до началото на активния летен сезон се очаква да продължават ремонтите на трите виадукта между 33-ти и 36-и км на АМ "Хемус" в посока София и на тръбите за София на тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове". Идеята на пътната агенция е тези дейности да завършат до края на юни, за да няма задръствания в най-натоварения период. Дотогава обаче трафикът ще преминава двупосочно в тръбите за Варна на двете съоръжения. Отделно, 24 км от магистралата на територията на Софийска област също се планира да бъдат ремонтирани. Дейностите ще се изпълняват поетапно и според финансовия ресурс, уточниха от агенцията.
На морето трудности с придвижването ще има и заради ремонт на участък от пътя Варна – Бургас от кръстовището с АМ "Черно море" до кв. "Аспарухово".
Кърпеж
В новия строителен сезон ще се предприеме текущо поддържане по цялата републиканска пътна мрежа. Първо ще се изкърпят най-натоварените направления, за да се осигури безопасността на движение. Целта е ремонтните работи по най-натоварените направления да завършат в максимално кратък срок, за да не се затруднява трафикът. В участъците, в които работата ще продължи и през летните месеци, ще се прави нужната временна организация на движението, за да не се затруднява пътуването, информираха още от пътната агенция.
Текущо
През 2025 г. се планира да продължат и всички възложени ремонти по програмата за текущ ремонт и поддържане или общо над 1200 км по всички класове пътища. Сред тях попадат първокласни пътища с обща дължина от близо 187 км. В този списък са участъците Полски Тръмбеш-Поликраище, Елхово-Гранитово, Васил Левски-Калофер и Клисура-Иганово. Ремонтните дейности на първия участък Васил Левски-Калофер трябва да бъдат завършени до края на април. Вторият участък Клисура-Иганово се предвижда да бъде ремонтиран през май.
800 млн. лв. не стигат за магистрала до Русе
Предвидените за дострояването на започнатата магистрала Русе-Велико Търново пари не стигат с повече от 800 млн. лв. Това става ясно от становище на пътната агенция във връзка със спекулации, че завършването на магистралата ще се отложи с повече от 10 години. Oт агенцията настояват, че проектът остава приоритетен. Трасето е 133 км, разделено на три участъка. За първите два (Русе-Бяла и обход на Бяла) договорите са сключени, а строителните дейности вече започнаха, макар и с много бавни темпове. В най-кратки срокове предстои и обявяване на обществена поръчка за проектиране и строителство. От становището на пътната агенция обаче същевременно става ясно, че необходими за построяването на цялата магистрала ще са 1,8 млрд. лв., докато осигуреното към момента еврофинансиране е за около 1 млрд. лв. Отделно 364 млн. лв. ще са необходими за пълното изграждане на обхода на Габрово.
Отварят пътя Мездра-Ботевград до юни
Пътят Мездра-Ботевград, който се модернизира до скоростен и в момента е затворен, ще бъде проходим до края на юни, съобщи строителният министър Иван Иванов след оглед по трасето на ремонта в петък. Той подчерта, че проектът е приоритет, а работата ще продължи интензивно. Според него проблемни свлачища забавят някои участъци, но изпълнителите уверяват, че ще отворят трасето дори и със силно ограничена скорост до края на юни. Идеята е различни готови сегменти от трасето да бъдат временно свързвани, а обходните пътища ще се рехабилитират след това, пише в. "Телеграф".