Без компромис със зимните гуми
Снимка: inews.bg
Опашки от автомобили се вият пред сервизите за смяна на гуми вече цяла седмица. Прогнозата за влошаване на времето и очаквани снеговалежи след 20-градусовия октомври е стимулирала много водачи да подготвят колите си за зимата, каза за Север.бг Йордан Тодоров, управител на сервиз за гуми "Тип-топ” в старата столица.
Как се справяте с наплива от желаещи да сменят летните със зимни гуми на автомобилите си?
Работим без прекъсване от миналия понеделник. За пръв път ми се случи да слагам зимни гуми по къс ръкав. Времето беше топло до последно и се оказа, че всички са закъснели да сложат зимните гуми.
По колко автомобила обслужвате на ден през последната седмица?
Между 40 и 60 автомобила, като се има пред вид, че в събота връщах клиенти, просто нямаме физическата възможност да обслужим всички и работихме по списък.
Каква трябва да е качествената зимна гума?
Трябва да има грайфер поне 5 мм, въпреки че е годна за каране и с 4 мм.
Какви гуми се търсят?
Всичко зависи от бюджета – има евтини, има и скъпи гуми. Аз лично компромиси не правя за това. Има случаи, когато хора с пари дават 100 хил.лв. за кола, а си купуват гуми втора употреба. Както се казва, едни го правят от немотия, а други от простотия.
На колко километра се износва зимната гума? Не е ли рисковано да се ползват такива втора ръка?
Една нова гума издържа между 20 хил.км - 50 хил.км. Зависи от мощността на колата. Употребяваните гуми са годни за каране, ако са ползвани един сезон, което обаче няма как да се разбере дали е така. Затова винаги е по-добре да се вземат нови гуми.
В сервиза предлагате и хотел за гуми, какви са изискванията за тяхното правилно съхранение по принцип?
Основното е да не са изложени на атмосферни влияния – вятър, дъжд, слънце. Трябва да са поставени в легнало положение, в проветриво помещение с постоянна температура.