Тристранна компания започва работа по пътя Русе - Свиленград
Снимка: Булфото
През октомври трябва да бъде създадена тристранната компания, която ще започна работа по проекта за изграждане на скоростна отсечка, която да свързва Русе и Свиленград. Както е известно, в компанията ще участват България, Катар и Турция.
Днес министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова обясни още, че структурата ще има за цел да възложи предпроектните проучвания, да направи финансово-икономически анализ на проектирането, изграждането и експлоатирането на пътя.
До 15 юли пък трябва да бъде създаден Надзорен комитет,, в който ще влизат по двама души от държава и ще трябва до 20 септември да подготви статута и правилата на новата компания.
"Крайната цел е до 20 септември да имаме вече всички юридически съгласувани документи. Основният ще бъде меморандум за разбирателство между правителствата на трите държави, който ще потвърди волята за изграждането на този път и с него ще бъде създадено съвместно това тристранно дружество, което ще започне да функционира за възлагането вече на предпроектни проучвания, анализ на полза и разходи, и всичко, което е необходимо", заяви Павлова.
"Тази компания, когато се направи предпроектно проучване, когато се направи анализ на ползи и разходи съответно ще се направи изчисление какъв е размерът на инвестицията, за колко време тя ще се реализира, за колко време тя ще се изплати, ще се дадат предложения вече за самото финансово изпълнение. Като там вече сме заявили категорично, че България няма да има финансов ангажимент освен за извършване на всички отчуждителни процедури от една страна и след това и издаване решенията на строеж", обясни регионалният министър.
Още за проекта "Русе - Свиленград"
Предложението бе представено през месец май от премиера Бойко Борисов, който обясни, че отсечката ще води трафика към Истанбул и за него няма как да се очакват европейски средства. Той е предложен на Доха и вместо магистрала "Черно море", тъй като има по-голям трафик и се очакват по-големи приходи от тол такси.
Решението за строежа на 300-километровия път бе взето на 9 май, като по предварителни данни строежът ще струва не по-малко от 1,5 млрд. лева. По данни на регионалното министерство в момента в това направление пътуват поне 7 хил. моторни превозни средства, половината от които са камиони.
Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg