Вход | Регистрация

Русенска фирма дари облекла на младежи и пенсионери

Русенска фирма дари облекла на младежи и пенсионери

205 новички сака дари русенската фирма "Топ мен" на пенсионери и младежи в неравностойно положение, съобщава Русеинфо. Мъжете от домовете за стари хора "Приста" и "Милосърдие", пенсионерските клубове във "Възраждане", "Здравец", "Здравец север", ул. "Иван Шишман" и младежите от дом "Димитър Басарбовски" и фондация "Приятелска подкрепа" получиха качествена дреха по свой размер. Някъде официалните сака ще бъдат подарявани на рождените дни на дарените като подарък.

Не търся дивиденти от този жест, който сме направили за една част от хората, които нямат възможност да се облекат така, както искат. Смятам, че подобни жестове трябва да се правят ежегодно, а не само по големи християнски празници. Убеден съм обаче, че поне малко сме допринесли за подобряване на самочувствието на тези хора, заяви управителят на "Топ Мен" Мартин Йорданов.

Русенската фирма от години изработва сака за най-елитните европейски марки, а от известно време изработва и свои костюми под марката "Ричмарт".

Голям е интересът към антикризисните идеи на модния предприемач Мартин Йорданов. Ето как ги описват на кратко в публикация на вестник Пари:

Все повече актуално става твърдението, че икономическата криза има и своите положителни страни. Сега моментът предполага да се отсеят попадналите в бизнеса случайни участници и да останат онези, които предлагат нови идеи или пък демонстрират относителна стабилност.

Топ мен е добила вече популярност русенска конфекционна фирма, която само преди година имаше и най-много работници в региона от фирмите в бранша - 700 души. Новите предизвикателства, наложени от външните фирми възложители, редуцираха обемите на поръчките значително.Онези обаче, които познават развитието на Мартин Йорданов в бизнеса, са убедени, че каквато и невероятна история да се разкаже за него може и да е вярна.

За професионалния му опит като добра практика е отделено място и в новоизлязлата наскоро книга на проф. Сава Джонев от СУ „Климент Охридски” „Кризите на преуспяващите фирми - психология на мениджмънта на успеха”. Тази негова нова идея намира поддръжници както у нас, така и от хора в бизнеса в Европа и Скандинавия.

Търсейки изход от затруднената обстановка и решителността да не напуска бранша, както правят все повече фирми, Топ мен преоткрива една добре забравена от близкото минало идея - шиенето на костюми по еталон.

Вече е поставено началото на изграждане на франчайз ателиета в страната, където да се шият костюми с марката Richmart.
Идеята да се възроди шиенето на костюми по еталон възниква не съвсем спонтанно. Първо, кризата инициира свободен ресурс от техника и специалисти. След това идват наблюденията в редица магазини за готова конфекция, където търговците гледат „на всяка цена” да продадат някой костюм, за да заработят, и рядко се стараят да привлекат клиента в графата „редовни”.

До каква степен и как стои на купувача новата дреха, остава на заден план, независимо че най-често той води за консултант представител на нежния пол. И ако приемем тези причини като своеобразен сантимент, идва ред и на по-сериозния слот-анализ и предимствата, които дава шиенето на костюми по еталон, както за клиента, така и за фирмата.
Новата формула на успеха, която Мартин и бизнес партньорът му, съпругата му Ирина, вече са започнали да реализират, изглежда така: Вместо да поддържат голям, скъпоструващ магазин на главна улица или в мол, за ателие това не е задължително. Малките инвестиции за ремонт позволяват и по-луксозно обзавеждане. За самото зареждане на ателието са необходими средства за 30 костюма - еталони, докато конфекцията изисква наличности от 250-500 костюма. Така не се налага да се затварят голям обем оборотни средства, още повече че клиентът плаща и капаро.
Около 30% от наличната стока в магазина за конфекция се пуска за разпродажба заради стара колекция, неправилно планирани количества, неподходящ избор на артикули и цветове, докато в ателието се изработва според избора на модел и плат на клиента и е на 100% продаваема. В този случай се работи с минимален персонал, с точно указано работно време, без утежняваща администрация. Сред предимствата е и фактът, че в ателието клиентът може да направи богат избор на 400-500 налични платове, цветове и цени от картел и над 2000 с едноседмичен срок на доставка.

Качеството на платовете е също избор на клиента, докато при конфекцията най-често то е средно към ниско заради голямата инвестиция 3 месеца преди началото на сезона. Тук модата е тази, която определя бъдещият собственик на костюма или потърси професионалното мнение на моделиера, който взема мярка, докато в магазина се предлагат няколко модела, изработени месеци преди деня на продажбата.

Не на последно място е ролята на моделиера в избора и шиенето на един костюм. Създаването на възможност на добрия специалист да прояви творчество, да си създаде клиентела, е още един стимул и своеобразна гаранция, че клиентът ще има и своята индивидуалност чрез дрехата.
И сметките сочат още някои предимства - шиенето на облекла по еталон предполага малко по-скъпи облекла от готовата конфекция и доста по-евтини от индивидуалната поръчка.
И основното - всеки клиент да получи очакваната и желана индивидуалност, а голям брой фирми - възможност за нов бизнес живот.
Създаването на франчайз ателиетата Richmart за шиене на костюми по еталон е доказателство за това как кризата поражда креативно мислене и възраждане на традиции, които отново са в услуга на клиента и в помощ на бизнеса.



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар