Вход | Регистрация

95 деца, родители и учители включени по проект

„Мобилен център за работа с деца със СОП” се реализира в ОУ „Иван Вазов” в Горна Оряховица

95 деца, родители и учители включени по проект
Снимка: Север.бг

20 деца със специални образователни потребности /СОП/ от община Горна Оряховица са обхванати по проект "Мобилен център за работа с деца със СОП”. Девет от тях са от ОУ "Иван Вазов”. Те са с аутизъм, зрителни проблеми, детска церебрална парализа. Това обяви в края на проекта Владимир Събев, директор на училището.

По проектa са обучени още 15 родители и 60 учители от детски градини и училища, с които са проведени тренинги, супервизии и семинари.

Основната цел на инициативата бе подобряване достъпа до образование и обучение на деца и ученици със специални образователни потребности в училища и ЦДГ на територията на общината.

По проекта са закупени специализирани дидактически материали. Бяха проведени информационни кампании сред общността, подпомагащи преодоляването на предразсъдъци, стереотипи и негативни обществени нагласи Разработен е и образователен софтуер, подпомагащ образователния процес на децата със СОП. В рамките на Мобилния център бяха създадени и клубове по интереси, които включваха извънкласни занятия по изкуства, спорт, музика, туризъм

Сформирано бе и ”Училище за родители”. В края на проекта бе реализирана и международна конференция. По проекта е изработен наръчник и изготвен документален филм.

По време на обучението всички са се обединили около предложението за промяна на нормативните планове в училищата за деца със СОП. Защото децата учат индивидуално в масовото училище, но ако не покрият държавния образователен норматив не получават диплома след завършване, за разлика от помощните школа, от които младежите излизат поне с професия. А това създава трудности за последваща тяхна реализация, обяснява Събев. И допълва, че родителите основно искат свобода на избор за отрочетата си. В това, в което са най-добри децата им, на това да се набляга в училище. Защото те не могат да бъдат в това натоварване, в което е обикновеният български ученик.

Ранната диагностика за децата със СОП също е проблем за родителите.

В САЩ например има 22 варианта за образование на деца със СОП, в Европа - 18, а в България само два.

"Никой не работи с родителя. Да преодолее стреса от това, че детето му е с проблем. Да го приеме, осъзнае. Да не търси големите крачки, а малките. Целта на образованието е да се чувстваш значим. Затова трябва да се работи със силните страни на детето", казва и психологът Нели Трънкова.

Специално за деца със СОП основното училище разполага с ресурсен учител, двама логопеди, психолог.

Проектът "Мобилен център за работа с деца със СОП” е финансиран от Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси” към Министерство на образованието, младежта и науката и стартира.

Стойността му бе 160 000 лева.

Партньори по проекта на ОУ ”Иван Вазов” са Община Горна Оряховица, Сдружение ОКСАБ-2006, с председател и координатор Катерина Златкова и Тракийски университет, Стара Загора.

<< Sever.bg във Facebook >>



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар