Вход | Регистрация

Кои са победителите в конкурса „Какво бих променил в българското образование“?

Студенти и ученици предложиха методи за промяна на образованието, както и критики към него

Кои са победителите в конкурса „Какво бих променил в българското образование“?
БТА/AP

Избраха победителите в конкурса за есе "Какво бих променил в българското образование" на Русенски университет. Конкурсът беше насочен към ученици и студенти и се проведе по идея на факултет "Бизнес и мениджмънт" към РУ и Сдружение "JUMP Project".

Компетентно жури определи най-оригиналните есета след нелек избор, тъй като голяма част от авторите показват публицистични умения, критично мислене и оригиналност.

Журито беше в състав: проф. д-р Велизара Пенчева - зам.-ректор по развитие, координация и продължаващо обучение; проф. д-р Диана Антонова – зам.-декан по научното и кадрово развитие на ФБМ; гл. ас. д-р Свилен Кунев – организатор към Центъра по предприемачество на РУ и докт. Венцислава Николова - представител на JUMP Project.

Победителите в различните категории получават парични награди, а всеки от участниците в конкурса ще получи сертификат за участие.

Категория "Ученици”:

1-во място – Ипек Юзджан - ПГТ "И. Павлов”, Русе, Х "б” клас - 150 лв.

1-во място – Стефани Александрова - ПГИУ "Елиас Канети”, XII клас - 150 лв.

2 – ро място - не се присъжда

3-то място – Нора Пиперева - ПГИУ "Елиас Канети”, XII "д” клас - 50 лв.

Категория "Студенти”:

1-во място – не се присъжда

2-ро място – Мила Петрова - спец. "Бизнес мениджмънт”, III курс, Ф.No 135006 -100 лв.

2-ро място – Ивалина Русева – спец. "Кинезитерапия”, IV курс, Ф.No 129019 -100 лв.

3-то място – Благовеста Андреева – спец. "Право”, II курс, Ф.No 147027 - 50 лв.

3-то място – Мария Петкова – спец. "Бизнес мениджмънт”, III курс, Ф.No 135015 - 50 лв.

Повечето от учениците смятат, че "да бъдеш преподавател, не е просто професия, а призвание." (Нора Пиперева). Като основни проблеми се споменават "острата необходимост да възвърнем респекта на образователните институции, нивото на образованието и авторитета на учителя" (Ипек Юзджан), както и липсата на креативност в преподавания материал и отношението на учителя, липса на иновационни метоси на преподаване (Ипек Юзджан).

За студентите основното слабо звено на образователната система е нейната "морална остарялост"- изучават се предмети, които са загубили актуалността си (Мила Петрова). "Динамичната глобална икономика, както и предизвикателствата на европейския пазар на труда, налагат предефиниране на целите на българското образование" споделя един от победителите (Благовеста Андреева).

Други отличени за есетата си призовават "Да се оптимизира учебното съдържание, да се модернизира образователният процес и да се разработят методи за преподаване, ориентирани към възприятието на учениците". Според тях е нужен диалог между висшите учебни заведения и пазара на труда (Мария Петкова и Ивалина Русева).

Награждаването на призьорите ще бъде на 10 октомври от 8.30 ч. в Канев Център. То ще бъде част от програмата на секция "Качество на висшето образование” на Международната научна конференция на Русенски университет, под председателството на проф. д-р Велизара Пенчева.

<< Sever.bg във Facebook >>



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар