Like.Bulgaria приканва туристи
like-bulgaria.com
Трима младежи създадоха рекламен бранд за България под името Like.Bulgaria.
Първо създали сайт. След това и страничка във Фейсбук. За една година "лайк"-ванията са вече 30 000. Тяхната идея е "Мисли глобално, използвай локално".
Ентусиастите са Олга, Николай и Румяна, от София. Ники е графичен дизайн, а дамите работят в икономическата сфера. Те самофинансират проекта си и сами го разрабват. Успоредно с работата си в България, Руми и Ники, живят във Виена.
Младежите представиха проектът си по време на Международното изложение "Културен туризъм" във Велико Търново.
"Провокира ни мрънкането на хората, негативизма им, както и тези, които казват, че всичко у нас всичко е грозно", казва Руми и допълва, че всичко започнало на шега. Но като видели лавообразните харесвания на страничката във Фейсбук се амбицирали повече.
"Единствената и основна причина проектът да е реалност е фактът, че България е уникална и й трябва реклама. Това бе и важно за логото ни. Думата Bul-gar-1a е разделена на срички. Последната е като сигурност на качество в разговорния език. Това, което представяме и показваме е, че нашата страна е идеална туристическа дестинация", допълва и Олга.
Всъщност, логото е малък синтез на кръгла форма и ръкописен шрифт. Разпределението на сричка наподобява древен генезиса на България и нейното име, което никога не се е променило и има ключова роля в топографията. Символичната комбинация от 1 и A е ключов визуален елемент. Изразителен, загадъчен и запомнящ се.
Защо във Фейсбук и защо на английски език?
Това е най-добрият начин да се представи информацията - чрез социалната мрежа. А и до нея могат да стигнат най-много хора, най-вече туристи. Всеки има приятели, той пък свои. На английски език, защото е най-често използвания език за разговор по света.
Какво представлява сайтът?
Сайтът има няколко раздела със снимки за исторически и природни забележителности в България; традиции и обичаи; българи, които са градили имиджа на страната ни; история и паметници на ЮНЕСКО; герои - исторически личности.
"Това е един независим социален проект с цел да се представи пред света България с красотата си, атракции, художници, спортни звезди и учени, материално и неимуществено културно и историческо наследство, някои от които са изброени в списъка на известните места на ЮНЕСКО. Местният фолклор и традиции се преплитат през вековете и географските разстояния в нашата уникална и силна история", уточняват младежите.
И допълват, че това ги кара да създадат нова визуална представа за нашата България. "А нашата марка е история. Една история за вас, а не марката".
В сайтът има над 300 висококачествени изображения.
Използвайки емоцията и популярността на марката с младежите са се свързали хората от различни сфери, които търсят подкрепа. Така се появил и think маркетинг - проектът се използва за да се рекламират и други проекти.
Тепърва ще се разработва и раздел - млади творци. Може да се направят и странички на отделните общини у нас.
Това, което продава в туризма е асоциацията с положителната емоция. Неслучайно момиче с логото на Like.Bulgaria се е снимало в Лондон и е качило своя снимка във Фейсбук, казва Олга.
Проектът на тримата младежи се самоиздържа.
Авторските права на снимките си ги купуват, а нужната им информация набавят от интернет. Вече са си изработили значки, тениски, магнити с логото на Like.Bulgaria.