Три общини от Севера ще се рекламират по "Нешънъл Джиографик"
Причината - проект с интересното име "Бяло, пурпурно, синьо, зелено – следите на вечността. Утвърждаване образа на региона като уникална туристическа дестинация на националния и международен пазар"
Снимка: Север.бг
Три общини от Севера ще бъдат рекламирани по "Нешънъл Джиографик". Това са Велико Търново, Горна Оряховица и Дряново. Поводът е спечелен проект с интересното заглавие "Бяло, пурпурно, синьо, зелено – следите на вечността. Утвърждаване образа на региона като уникална туристическа дестинация на националния и международен пазар". Освен по известната телевизия, готовият туристически продукт ще се популяризира у нас и в чужбина на международни борси, както и чрез брошури, на български, английски, немски и румънски език, филм и клипове по национални медии.
Проектът е на обща стойност 436 000 лева и е финансиран по Оперативна програма "Регионално развитие", съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие на ЕС. Основната му цел е да подкрепи, популяризира и увеличи интереса към конкурентноспособни туристически атракции на територията на общините Велико Търново, Дряново и Горна Оряховица,
"Идеята е по уникален начин да вплетем в различни маршрути културно-историческото наследство на трите общини, което обхваща времето от Античността, Средновековието, Възраждането до съвремието, както и нашата природа - Подбалкана, Балкана, Предбалкана. Съчетано с екологични и природни забележителности, архитектура, исторически места, пещери, екопътеки, каньони, реки, водоеми. Както и с определени събития в трите общини и съответните занаяти по места, обединени в пакети", обясни ръководителят на проекта инж. Донка Колева.
Освен масивната рекламна кампания предвидена по проекта ще се изработят и сгъваеми карти, на които ще бъдат обозначени маршрутите в трите общини Велико Търново, Горна Оряховица и Дряново.
Турпакетите ще са насочени към туристическите агенции, туроператорите, бизнес средите като хотели, заслони, къщи за гости. Те касаят над 150 ресторанта и заведения за обществено хранене, над 40 хотели и заслони, над 20 музея и музейни експозиции, 20 специализирани групи с определени цели, НПО-та.
Това касае около 373 000 туристи, от тях 283 000 български и 90 000 чуждестранни според статистиката. Най-важната цел е развитие на туризма не само в старата столица, която е повече посещавана от пътуващи хора, а и Горна Оряховица и Дряново, с икономически ефект за трите общини. Очаква се и привличане на повече студенти и ученици да посетят и разгледат забележителностите по определените маршрути.
"Идеята е да се удължи престоят на туристите в региона, които идват основно във Велико Търново. Така ще обърнат внимание и на другите общини. Има редица атракции и в Горна Оряховица, и в Дряново, които да накарат пътуващите да останат повече от две-три вечери и да разнообразят престоя им и забавленията им", поясни кметът на старата столица Даниел Панов.
Според кмета на Горна Оряховица Добромир Добрев е важно общината да се представи и в друга светлина, не само като индустриална зона. "Сега ще се популяризират исторически ни обекти, работилниците за файтони и каляски от края на XIX - началото на XX век, мострен панаир, прочутият горнооряховски суджук", допълни Добрев.
"По два параграфа сме си близки с Велико Търново. Първо - емблематичната личност, родена в Дряново - Уста Колю Фичето, работил и творил и на двете места и второ - римското тържище Дускодуратера, част от римски път, свързвал Дряново с Никополис ад Иструм. Другите ни интересни обекти са Гешавю и бъдещият "Момини скали", над Дряновския манастир. Имаме и редица екопътеки, курортни селища", съобщи д-р Иван Николов, кмет на Дряново.
Още през ноември част от новите маршрути ще бъдат готови и представени у нас и на международните борси в Англия, Румъния и Италия, и през март догодина в Италия.
Турпакетите и брошурите ще стоят най-вероятно в хотелите, където отсядат туристите. Чрез тях всеки ще решава откъде и накъде да пътува, и кой обект в трите общини да посети.