Ден на отворените врати за ЧРД
"Идеал Стандарт" - Севлиево
Ден на отворените врати се проведе вчера в Завода за производство на санитарна керамика в Севлиево.
Поводът е 15-годишнината на фабриката, част от "Идеал Стандарт Видима” АД. Честта да я посетят имаха ученици, родени в годината на откриването му – 1998 г. Около 150 възпитаници от четири училища в града се запознаха с историята и развитието на завода.
През тази седмица особено внимание се отделя на служителите, които имат 15 години стаж в завода за керамика – през тази седмица в предприятието ще излъчват видео интервюта с колеги, които споделят преживяното за изминалите 15 години.
"Ние знаем, че 15 години не стигат човек да достигне до зряла възраст. Ние също знаем, че нашите първи 15 години повече няма да се повторят, но ние използвахме тези първи 15 години по възможно най-добрия начин!… Постиженията в завода не биха били възможни без Вас – Хората!”. С тези думи Валентин Ганев, директор на завода за производство на керамика се обърна към работниците и служителите на завода.
Г-н Ганев, Заводът за производство на санитарна керамика отбелязва своята 15-годишнина на 22 октомври 2013 г. А вие сте от самото начало на създаването на завода за производство на санитарна керамика. Какво са лично за вас тези 15 години? Как бихте ги определили?
Всъщност с няколко други колеги вече сме с над 16-годишен стаж в компанията, но разбира се по време на официалното откриване на завода преди 15 години, дори не предполагах какво ми предстои. Тогава колегите около мен и аз самия имахме само един ентусиазъм. В началото основната мотивация бе да работим за една компания, която искаше да прави нещата по истинския начин. Сега това е нещо нормално, но тогава първото стъписване, дойде, когато разбрахме, че при производството на керамичните изделия в Идеал Стандарт няма второ и трето качество. По-късно осъзнах, че по същия начин и в отношението си към хората, комапнията се стреми да не прилага двойни стандарти. За да стигнем до днешния ден, следват усилията и труда на много хора. Сега с гордост можем да кажем, че вече сме се наложили като предпочитан доставчик за всички основни пазари на компанията и предпочитан работодател за региона.
Какво ви мотивира да развивате и подобрявате?
Навярно на първо място е естествената потребност да се доказваме и да успяваме. А когато един мениджър осъзнае, че не е в състояние сам да постигне онова, което може да направи с екипа си, тогава и на него му става по-лесно. Ето защо, ръководейки се от това просто правило, се стремя да подтикна другите да стават по-добри там, където им е силата.
Кои са били най-предизвикателните моменти пред вас като ръководител?
Керамичния завод в Севлиево е първият в компанията, в който успешно стартира и се внедрява новата поточна организация на работа, при която се прилага принципите на т.нар. Lean производство. Тази производствена система в Идеал Стандарт Интернешънъл се нарича Ideal Way, в превод "Идеалния път”. По същество това са принципи на работа, при които в процеса на непрекъснато подобряване на ефективността на един производствен процес се ангажират всички работници и служители. Вместо класическите самостоятелни производствени участъци бяха изградени нови екипи по дължина на процеса, в основата на които са посветени три основни елемента: Хора-Продукт-Оборудване. До сега са сформирани над 70 работни групи, където работници и специалисти обсъждат и създават новата организация на работа. Вече са актуализирани или въведени над 600 работни стандарта и работниците са обучени да ги прилагат. Основните производствени участъци бяха трансформирани в 10 поточни линии, които се управляват от 5 производствени екипа. При това промените и адаптирането към новата организация на работа продължават. Целта е изграждане на един по-гъвкав производствен процес, който осигурява най-краткия възможен производствен цикъл от получаване на поръчката до нейното изпълнение и предаване стоката на клиента.
- See more at: http://blog.vidima.bg/2013/10/22/valentin-ganev-stremya-da-podtikna-drugite-da-stavat-po-dobri-tam-kadeto-im-e-silata/#sthash.wbScmMSD.dpufГ-н Ганев, Заводът за производство на санитарна керамика отбелязва своята 15-годишнина на 22 октомври 2013 г. А вие сте от самото начало на създаването на завода за производство на санитарна керамика. Какво са лично за вас тези 15 години? Как бихте ги определили?
Всъщност с няколко други колеги вече сме с над 16-годишен стаж в компанията, но разбира се по време на официалното откриване на завода преди 15 години, дори не предполагах какво ми предстои. Тогава колегите около мен и аз самия имахме само един ентусиазъм. В началото основната мотивация бе да работим за една компания, която искаше да прави нещата по истинския начин. Сега това е нещо нормално, но тогава първото стъписване, дойде, когато разбрахме, че при производството на керамичните изделия в Идеал Стандарт няма второ и трето качество. По-късно осъзнах, че по същия начин и в отношението си към хората, комапнията се стреми да не прилага двойни стандарти. За да стигнем до днешния ден, следват усилията и труда на много хора. Сега с гордост можем да кажем, че вече сме се наложили като предпочитан доставчик за всички основни пазари на компанията и предпочитан работодател за региона.
Какво ви мотивира да развивате и подобрявате?
Навярно на първо място е естествената потребност да се доказваме и да успяваме. А когато един мениджър осъзнае, че не е в състояние сам да постигне онова, което може да направи с екипа си, тогава и на него му става по-лесно. Ето защо, ръководейки се от това просто правило, се стремя да подтикна другите да стават по-добри там, където им е силата.
Кои са били най-предизвикателните моменти пред вас като ръководител?
Керамичния завод в Севлиево е първият в компанията, в който успешно стартира и се внедрява новата поточна организация на работа, при която се прилага принципите на т.нар. Lean производство. Тази производствена система в Идеал Стандарт Интернешънъл се нарича Ideal Way, в превод "Идеалния път”. По същество това са принципи на работа, при които в процеса на непрекъснато подобряване на ефективността на един производствен процес се ангажират всички работници и служители. Вместо класическите самостоятелни производствени участъци бяха изградени нови екипи по дължина на процеса, в основата на които са посветени три основни елемента: Хора-Продукт-Оборудване. До сега са сформирани над 70 работни групи, където работници и специалисти обсъждат и създават новата организация на работа. Вече са актуализирани или въведени над 600 работни стандарта и работниците са обучени да ги прилагат. Основните производствени участъци бяха трансформирани в 10 поточни линии, които се управляват от 5 производствени екипа. При това промените и адаптирането към новата организация на работа продължават. Целта е изграждане на един по-гъвкав производствен процес, който осигурява най-краткия възможен производствен цикъл от получаване на поръчката до нейното изпълнение и предаване стоката на клиента.
- See more at: http://blog.vidima.bg/2013/10/22/valentin-ganev-stremya-da-podtikna-drugite-da-stavat-po-dobri-tam-kadeto-im-e-silata/#sthash.wbScmMSD.dpuf