Евросъюзът реши от 2035 г. да се продават само нови коли с нулеви емисии на въглероден диоксид
pixabay.com
Държавите от Европейския съюз одобриха окончателно във вторник ключов закон за прекратяване на продажбите на нови автомобили, отделящи емисии на въглероден диоксид, през 2035 г., след като Германия спечели изключение за коли, движещи се с е-горива, предаде "Ройтерс".
Одобрението на министрите на енергетиката на страните от ЕС означава, че основната европейска климатична политика за автомобилите вече може да влезе в сила - след седмици на забавяне, причинено от съпротивата на Германия в последния момент.
Европейската комисия обаче обеща да създаде законен път, така че продажбата на нови автомобили, които работят само с е-горива, да продължи след 2035 г., след като Германия поиска това изключение от забраната.
Очакваше се политиката на ЕС да направи невъзможна продажбата на коли с двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 г. Но изключението, спечелено от Германия, предлага потенциален спасителен пояс за традиционните превозни средства - въпреки че е-горивата все още не се произвеждат в достатъчен мащаб.]
Е-горивата се произвеждат чрез синтезиране на уловени емисии на въглероден диоксид и водород, произведен с помощта на електричество без CO2. Те се смятат за въглеродно неутрални, тъй като въглеродният диоксид, отделен при изгаряне на горивото, се балансира от този, който е отстранен от атмосферата за производството на гориво.
Транспортът отговаря за близо една четвърт от емисиите в ЕС.
Министрите на енергетиката на ЕС също така се споразумяха да удължат доброволната цел за ограничаване на потреблението на газ с 15% за 12 месеца, за да подпомогнат подготовката за следващата зима.
Някои служители на ЕС очакваха министрите да се заемат със спор дали ядрената енергия трябва да се зачита към целите на съюза за възобновяема енергия - въпрос, който раздели страните и заплашва да забави основната политика на ЕС за възобновяеми енергийни източници, пише "Дневник".




















