Освободиха шефа на "Морска администрация” заради заседналия край Камен бряг кораб. Това обяви транспортният министър Христо Алексиев. Според него капитан Живко Петров не е успял да се справи със ситуацията и е проявил престъпна безотговорност.
Мястото на кап. Петров ще бъде заето от кап. Венцислав Иванов. Министър Алексиев заподозря саботаж зад всички сигнали, подадени срещу служебното правителство за забавяне на действията в ситуацията.
"Имайте предвид, че докато съм министър няма да позволя саботажи спрямо държавата, няма значение дали са с политически интереси, с лобистки интереси. Когато някои хора пишат сигнали против служебното правителство, те са против държавата си. За мен това са някакъв вид саботажи. Служебното правителство не се е забавило. Ние не сме пиратска държава, не може някой кораб като заседне, ние още в първия ден да отидем и да превземем кораба. Нормално е да се даде разумен срок на корабособственика, за да може той да го изтегли. В момента, в който видях, че това не се случва, се намесих. Корабът беше задържан и е под ръководството на държавата”, каза той.
Ще бъде назначен и одит по целия случай, тъй като според Алексиев много процедури не са спазени. Имало и много пропуски.
"Кап. Живко Петров понася отговорността. Те също при разтоварването не са спазили процедурата, а на своя глава се предприели друга. А аз изрично наредих да се спазват всички процедури, които са съгласувани с МОСВ”, добави министърът.
Подготвени са 5 плана за действие и е осигурено спасяването на кораба, увери Алексиев. Опасенията са, че времето може да се развали.
"Горивото на кораба е източено. Това е направено. То представляваше сериозна опасност. Няма данни за сериозно изтичане на товара в морето. Колегите от МОСВ всеки ден са там и правят замервания. Ако има критична ситуация, ще реагираме. Освен околната вода, приоритет е и човешкия живот. Тяхното състояние и състоянието на кораба се наблюдава постоянно. Има създаден план за тяхната евакуация, ако времето се влоши и корабът се разбие", каза още той.
Търси се прозорец с по-добро време, за да може да влезе кораб с кран, който да постави допълнителни котви. Установен е контакт с три компании за спасяване на кораби, които работят по план. Разработва се и вариант товарът да бъде изнесен с хеликоптери. Но и при него времето оказва своята роля.