Зеленчуково-плодов проект в Ловеч и Троян
Информационната кампания ще обхване децата, юношите, бременните и възрастните
Ястия от плодове и зеленчуци ще приготвят утре, 7 ноември, в СОУ "Тодор Кирков" - Ловеч. Инициативата е част от информационната кампания по проект "Повишаване консумацията на пресни плодове и зеленчуци” по инициатива на Главна дирекция "Здравеопазване и потребители” към Европейската комисия.
Проектът залага не на поученията и сухата статистика, а на забавлението, изненадата и удоволствието. Дейностите са насочени основно към децата и юношите, които в най-силна степен са склонни да пренебрегват плодовете и зеленчуците за сметка на по-привлекателни за тях, но крайно нездравословни продукти и храни.
Други уязвими групи от населението са бременните, които особено силно се нуждаят от всички най-ценни витамини и съставки в пресните плодове и зеленчуци, както и по-възрастните хора над 60 годишна възраст.
В България проектът се изпълнява от ПР Агенция Янев и Янев на територията само на два града – Ловеч и Троян - в периода ноември 2012 – юни 2013 г.
Фондация Център за социални и икономически инициативи е местният партньор в Ловеч по проекта, а подкрепящи организации са СОУ "Тодор Кирков" , ОУ "Христо Никифоров" , ОУ "Васил Левски" , ЦДГ "Детелина", МБАЛ "П.Стоянов" , Отделение по акушерство и гинекология, Дружество «Военноинвалиди», Клуб на инвалида – кв. Вароша и Клуб "Туристи-ветерани" .
За Троян проектът се реализира в партньорство с дружество "Знание” и подкрепата на няколко организации: СОУ "Васил Левски” , НУ "Христо Ботев” , ОДЗ "Осми март” , ОДЗ "Буковец", МБАЛ Троян, Отделението по акушерство и гинекология, Дружество на военноинвалидите, Дружество на слепите, Културен клуб на пенсионера, Дружество на инвалидите.
Проектът се реализира от френската агенция за връзки с обществеността и комуникации ЛИГАРИС – БАБЕЛ пилотно в три държава – България, Румъния и Словакия.
Всички информационни материали са тествани във фокус групи. В предварителната фаза е направено и проучване на нагласите на представители на трите целеви групи към консумацията на пресни плодове и зеленчуци.
Роуд-шоу с пътуващ ван, който да привлече вниманието на обществеността към важността на темата и да представи предстоящата кампания, е предвиден за стартовата фаза на проекта. За Ловеч тя продължава от 7 до 9 ноември, а за Троян – от 12 до 14 ноември 2012 г.
Същинската фаза по реализацията предвижда ежемесечни кулинарни демонстрации във всяка от подкрепящите организации и раздаване на плодове и зеленчуци на присъстващите.
За срока на целия проект ще бъдат раздадени 7000 кг пресни плодове и зеленчуци. По време на тези демонстрации ще се раздават брошури и листовки с рецепти. Част от кампанията е и конкурсът за най-добра рецепта, който ще се проведе по организации.
Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg
Източник: Ловеч днес