Ловеч с нова структура от 1 януари
Община Ловеч
7 дирекции, 10 отдела и едно звено, и трима зам.-кметовете, това ще включва общинска администрация Ловеч, която влиза в сила от 1 януари 2013 г. Числеността на общинската администрация от 162 души става 174 души, от които 30 ще се дофинансират с местни приходи. Новата структура бе гласувана на сесия на общинския съвет.
Дофинансирането е нов момент, който се изразява във включване на щатни бройки, финансирани с местни приходи, в структурата на общинската администрация. По този начин се премахва разделението между служителите в общинската администрация и те придобиват еднакъв статут, равнопоставеност при оценяването им и възможност за растеж, като ще се различават единствено по източника на финансиране – републиканския бюджет или местни приходи, обясни кмета Минчо Казанджиев. Това пък представлява намаление с 18 бр. на служителите, финансирани от републиканския бюджет.
На пряко подчинение на кмета на общината ще бъдат секретарят, главният архитект, главният експерт по сигурност на информацията и отбранително-мобилизационната подготовка, звеното "Вътрешен одит” и дирекция "Проекти, програми и инвестиции”. Към зам.-кмета по общинска собственост, икономическа политика, финанси и местни приходи ще са дирекциите "Местни приходи” и "Икономическа политика и бюджет”, към която има и отдел "Счетоводен”. На подчинение на зам.-кмета по строителство, архитектура, градоустройство и екология е дирекция "Техническа инфраструктура и околна среда” с отдел "Устройствено планиране и кадастър”, а на зам.-кмета по образование, култура и социални дейности – дирекциите "Образование, култура и младежки дейности” с два отдела – "Образование” и "Култура”, и "Социални дейности и здравеопазване”. Три ще са отделите в дирекция "Административно-правно и информационно обслужване” – "Административно обслужване и гражданско състояние”, "Правно обслужване и човешки ресурси” и "Административно обслужване на общинския съвет”. Тази дирекция ще е на пряко подчинение на секретаря на общината. Три са отделите и в дирекция "Проекти, програми и инвестиции” – "Стратегическо планиране и програмиране”, "Мониторинг и устойчивост по проекти” и "Разходване на средства и контрол”.
С новата численост е спазено съотношението обща – специализирана администрация, както изисква Наредбата за прилагане на класификатора на длъжностите. Числеността на общата администрация е 44 бр. (32 %), а на специализираната – 92 бр. (68 %). От 174-ите бройки в общинската администрация 38 са изборни, общата численост пак според класификатора на длъжностите е 136 бр. 20 бр. са одобрените ръководни длъжности, което е 15 % от общата численост на администрацията, точно какъвто е нормативът.
Новата структура и численост общинският съвет прие паралелно с другото предложение на кмета – за промени в числеността на персонала на бюджетните дейности с местно финансиране. Тук бройките са 242. Промените включват преминаване на бройки като дофинансиране в структурата на администрацията, прехвърляне от една в друга бюджетна дейност, закриване на бройки.
Заедно с това общинският съвет реши да бъде създадена нова бюджетна дейност – "Поддържане и ремонт на общински обекти”, като второстепенен разпоредител с бюджетни кредити с численост на персонала 10 бр. Тя ще се занимава с дейности по поддръжка на общинските имоти, в това число изготвяне на количествено-стойностни сметки и инвеститорски контрол, неща, за които досега са плащани средства от общинския бюджет на външни фирми. Всички тези промени влизат в сила от 1 януари 2013 г.
По предложение на кмета бе увеличена и числеността на персонала в БД "СКОРС” от 47 на 54,5 бр., което влиза в сила от 1 октомври 2012 г. Причината - заявки за охранители от 4 училища в Ловеч. Средствата за заплати, осигурителни вноски и издръжка ще се предоставят на общината под формата на трансфер от делегираните бюджети на училищата.
___________________________________________________________________________________
Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg
Община Ловеч