Вход | Регистрация

Една бира, моля!

В София, Русе, Монтана и Стара Загора пият най-много от разхладителната течност, в Япония пък измислиха устройство за пяна

Една бира, моля!
Снимка: sxc.hu

Една от любимите напитки на повечето българи, а и хора по света през лятото е бирата – независимо дали е с вкус на лимон или просто на бира. За много хора начинът на наливането на бирата в чашата е едно от най-важните неща – изчисляват се ъгли, навеждат се чашите или се измиват изключително добре, само и само да няма прекалено много или никаква пяна.

За други пък именно пяната е важната и ако няма поне няколко пръста пяна в чашата, могат дори да върнат питието на сервитьора. Именно за тези хора е предназначено новото изобретение на японска компания, която предлага чаша с бутон, която разпенва бирата. Устройството не се нуждае от батерия – просто се натиска един бутон и ... пяната се появява в чашата.

Магията се крие в налягането в съда за течността. С натискането на бутона се задвижва механизъм с пружина, променя се налягането и се появява обилна пяна. А ако докато стоите на парти и пяната на бирата спадне, не е необходимо да търсите нова чаша. Тогава просто отново натиснете бутона, обяснява производителят.

Добрата новина от България е, че през летните месеци се реализира почти 50% от консумацията на пиво в страната, по данни на Съюза на пивоварите в България /СПБ/.

Според данните на маркетинговите агенции - все повече българи консумират бира целогодишно, но през летните месеци – май, юни, юли и август, се реализира почти половината от консумацията на пиво в страната, което показва, че до голяма степен това е напитка, която се разпознава от потребителите като подходяща за лятото.

През отпускарският сезон около 60% от хората пият бира поне веднъж седмично. А по време на европейско или световно първенство по футбол предположенията са, че консумацията на бира се повишава с около 3 до 5%, отчитат от СПБ.

Най-много бира пият в София, Русе, Монтана и Стара Загора, като това не е обвързано с броя население.

"Българският консуматор на бира е много взискателен. Той вече има възможност, пътувайки, при този непрекъснат обмен на информация и на свободно движение на стоки, той вече може да прави сравнения и той не допуска да бъде подценяван, така че той търси качествените стоки”, казва главният секретар на Съюза на пивоварите в България Ивана Радомирова.

Според нея, обичайно мъжете са доста по-консервативни във вкусовите си предпочитания. Те обичат действително традиционния продукт, който е вода, малц и от ечемик, съответно хмел и пивни дрожди или бирена мая. Той иска характерния традиционен продукт, докато жените са по-склонни да експериментират, те повече предпочитат по-нестандартни предложения и затова летните миксове са наистина по-подходящи и специално направени за по-голяма част от дамите.

Все повече и млади хора в активна възраст между 22 и 58 - 60 години предпочитат пивото и го разпознават като напитка, която най-много им пасва, докато по-възрастните потребители имат по-голяма разнопосочност на вкуса, посочва още Радомирова.

По думите й няма някакви сериозни проблеми и предизвикателства пред бирената индустрия за вбъдеще и ще увеличи вносът тази година.

По данни на Националния статистически институт за миналата година има много голямо увеличение на вноса, той е бил 300 000 хектолитра, което е изключително много. Това всъщност са вътрешнообщностни доставки от Европейския съюз.

______________________________________________________________________________

Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg

 



Източник: inews.bg
Докладвай за нередност в статията
Добави коментар