134 проверки са направили през август от oтдел "Защита на потребителите"

През месец август служителите от отдел "Защита на потребителите" са работили по няколко направления:
- превантивен контрол;
- проверки на обекти, извършващи търговска дейност на открито;
- текущи проверки в обектите за търговия, услуги и туризъм;
- проверки на средствата за подслон и местата за настаняване
- проверки по жалби на потребители за рекламации на стоки и услуги.
Контролните органи са извършили общо 134 проверки на обекти за търговия, услуги и туризъм на територията на Община-Русе. Посетени са 14 магазина за продажба на нехранителни стоки и заведения за хранене на бул. Липник и ул. Захари Стоянов. В района на пазара в кв. Здравец-Изток и ДКЦ-2 са били проверени 12 обекта.
Общинските служители са извършили проверки на четири магазина в село Басарбово. В няколко новоразкрити обекти е извършен превантивен контрол. Още седем обекта са били посетени за наличие на разрешително за търговия на открито и заплатени такси.
Съставени са 49 акта за административни нарушения, от които 45 са за нарушения на Закона за защита на потребителите и четири по Наредба № 5 на Общински съвет-Русе. Най-често срещаните нарушения са за липса на информация на български език за стоките; необявени или неправилно обявени цени на стоки и услуги; неправилно намаление на цените; липса на разрешения за търговия на открито.
Издадените през месеца наказателни постановления са общо 34, от които 32 по Закона за защита на потребителите и нормативните актове по неговото прилагане и две по Наредба № 5 на Общински съвет-Русе. Връчени са 50 наказателни постановления с наложени санкции и глоби за 10 670 лева.
От наложени глоби и имуществени санкции през август 2010 г. са постъпили 10 669.83 лв., от които 1 414.52 лв. са постъпления по Закона за защита на потребителите и за правилата за търговия /ЗЗППТ/ и нормативните актове по приложението му. 8 123,31 лв. са постъпления по ЗЗП и 1 132 лв. са постъпленията по Наредба № 5 на Общински съвет-Русе.
През текущия период са разгледани 9 жалби за следните стоки и услуги: дефектирал телевизор и монитор, на които е направен безплатен ремонт; мобилен апарат - отказано гаранционно обслужване, поради неправилна експлоатация; безжичен интернет от мобилен оператор - фирмата счита жалбата за неоснователна; невалиден ваучер за мобилен телефон - търговецът е възстановил заплатената от потребителя сума; телефонен апарат, който е заменен с нов от друг вид; парочистачка - потребителят е удовлетворен чрез възстановяване на сумата.
Подадени са две жалби срещу фирма, извършваща услуги и срещу мобилен оператор, които са решени в полза на потребителите, чрез предоставяне на компенсации от фирмите. В момента се работи по четири новопостъпили жалби на граждани.
В Община Русе се получи благодарствено писмо от г-жа Мария Милкова, която е инвалид и бе подала две жалби. Едната бе с молба за съдействие от отдела за стационарен телефон, закупен от мобилен оператор, а другата жалба бе във връзка със запушена канализация. Общинските служители са извършили посещение на място и са съдействали за връзка с компетентните органи за решаване на проблема с канализацията. Мобилният оператор е възстановил сумата за закупуването на некачествения стационарен телефон.