Вход | Регистрация

Защо ни изненада зимата в средата на зимата? + ВИДЕО

Как румънците "изненадаха" зимата...

Защо ни изненада зимата в средата на зимата? + ВИДЕО
Снимка: Север.бг

"Съботно" ПТП в Габрово - Камионът е поднесъл и е събрал мантинелите и оградата, пише в обяснението под снимките, изпратени до Север.бг читателят ни Ст. Иванов. Той изразява и поредното си разочарование от "адекватно" поетата отговорност и задължение на службите, отговарящи за почистване на пътищата от снега.

"Снегопочистващи машини нямаше. Доколкото знам, миналата година общината е похарчила 30 бона за почистване на сняг, а тази - два пъти повече, но сняг не се чисти. А и сняг много, много няма. И от снимките си личи, че снегът не е чистен от пътя.", пише читателят ни.

През октомври м. г. кметът на община Бяла, Русенско, Кольо Келерджиев настоява държавата да въведе коефициент или добавка "Северна България”, когато изчислява общинските субсидии или поне, когато отпуска пари за зимното поддържане. Мотивите за иска му бяха много по-тежката зима и увеличените разходи за почистване на снега по общинската и републиканската пътна мрежа в Северна България, отколкото са в Южна България.

1173645

От осем общини в региона само Русе и Борово са готови да посрещнат зимата, а заделените пари няма да стигнат, ако има големи студове. Общините не са длъжни, но са принудени да чистят второкласни и третокласни пътища и трудно си възстановяват разходите. Областно пътно управление поддържа с предимство републиканската мрежа, а местните управи разчитат на техниката на земеделски производители, писа през октомври в-к "Труд".

"По-сериозният" сняг, който падна в средата на зимата, отново блокира страната. Независимо, че всички пътни структури и институции заявиха в началото на сезона, че са подготвени за зимата, на практика (за пореден път!) се оказва, че не е така.

Студеният фронт, който нахлу в страната в петък срещу събота сутринта, обхвана по-сериозно Централния Север, посока Велико Търново – Русе, от Бяла. До там валеше дъжд, а времето бе меко. Колкото повече приближавахме Русе, снегът се засилваше и времето застудя, като се появи бръснещ, леден вятър. Заради него по пътя не оставаше сняг, но за сметка на това пък заледяването си казваше думата. По-тежките камиони спираха на пътя и образуваха колони в изчакване на пътно-почистваща (опесъчаваща) техника.

Истинската зима ни посрещна в Румъния, където вятърът бе толкова силен, че изкривяваше табели и знаци, а хората, вървящи по улицата, се налагаше да се подпират на дърветата и да ги обхващат с ръце, за да не ги отнесе вятърът.

Към 19:00 ч. вечерта в събота положението не бе по-различно, откъм навявания, сняг и леден вятър. Разликата бе в реакцията на румънските институции, по отношение почистването на главните пътни артерии - в града и извън него. Пътят бе почистен до асфалт.

Информацията от българска страна, че е затворен пътят от Букурещ към Гюргево, както и Дунав мост откъм румънска страна, малко ни постресна. Оказа се – не за дълго.

Организацията и справяне с тежката пътна обстановка на северните ни съседи (за наша изненада) се оказа перфектна – няколко почистващи машини, ескортирани от няколко полицейски коли, осигуриха нормалното придвижване на дълга колона от превозни средства до границата с България.

Изненадите обаче продължиха, след като си влязохме в Родината. За съжаление с отрицателен знак. По главните пътища в посока Севроизточна България нямаше признаци за зимна поддръжка. Малко преди Попово, посока Варна, пътят се оказа стъкло – покрит с около 2 см. лед. Автобусът, който беше пред нас, макар и да пълзеше едва-едва, поднесе и се спря в мантинелата. Образувалата се "тапа" остана в неизвестност на пътя около 2 ч. За това време се появи една машина, разпръскваща пясък (която се обърна), полицейска кола и противопожарна кола?!. Полицаите на място казваха на шофьорите, че "ако продължат, ще е на тяхна отговорност". След двучасовия престой в тъмното нищо, друга машина, разпръскваща разтвор, "отвори" пътя.

Вчера пътната ситуация не бе по-различна. Варна, Шумен, Омуртаг, Търговище – пътищата бяха затрупани и неподдържани. Север.бг научи, че тази година за фирмата, която чисти междуселските пътища в Шумен, общината е заделила 166 000 лв., като са завишени и изискванията към оборудването на фирмите - трябва да разполагат с минимум един роторен снегорин, 10 снегорина с гребло, 4 пясъкоразпръсквача, 2 лугоразпръсквача, автогрейдер, влекач и джип.

При пристигането ни във В. Търново около 18:00 ч. в неделя, валеше сняг. Главните улици бяха заснежени и утъпкани от автомобилите. И да беше минала почистваща машина – не си личеше. Таксиметрови шофьори, излезли за нощна смяна 2 часа по-рано споделиха, че не са засичали такава в града.

От друга страна службите за почистване на снега и поддържане на пътя в зимна обстановка, са заложили на вносна сол за почистване на улиците, пише през октомври м.г. "Труд". Според публикацията Общината е купила 500 тона от Йордания, която е доставена с кораб. Тя струва 80 лв. за тон и е със 100 лв. по-евтина от българската. Предпочитана е и защото по-бавно се разтваря...

Без повече коментар! Гледайте видеото и си направете изводите сами...



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар