Кампанията с "алкохолните" очила приключи
Обсъжда се предложение очилата да станат задължителни при подготовката на нови водачи
Над 5 000 души се включиха в петото издание на социално-отговорната кампания "Алкохолът е лош шофьор”. С тях общият брой на директно участвалите в кампанията от самото й начало през 2008 г. до момента надхвърля 20 000.
Данните бяха представени по време на официално събитие вчера в София, с което беше закрито петото издание на кампанията. Официален гост беше вицепремиерът и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов, с чиято подкрепа се провежда кампанията.
Тестове с "алкохолни” очила в автомобил бяха включени като част от събитието на софийски паркинг. Нестандартните очила възпроизвеждат наличието на определени промили алкохол в кръвта, а тестването им в автомобил пресъздава напълно реална ситуация на пътя.
Днес столичани имаха възможност да изпробват очилата в автомобили, шофирани от пилотите Екатерина Стратиева и Петър Гьошев. Така в условия на пълна безопасност да разберат как съответното количество алкохол променя реакциите им и ги прави неспособни да шофират –те виждат размазано, губят реална представа за разстоянията и т.н. За да усетят рисковете от шофиране в нетрезво състояние във възможно най-голяма степен, бяха тествани пет вида "алкохолни” очила, които симулират наличието на различни промили – от 0,4 до 1,7.
Първите, които вчера се качиха в автомобил, за да тестват "алкохолните” очила бяха курсисти, които в момента се обучават за шофьори. Те бяха специално поканени да участват в събитието, тъй като начинаещите шофьори са много важна част от обществото, към която е насочена кампанията "Алкохолът е лош шофьор”. За да направят образователния ефект от "алкохолните” очила достъпен до всички начинаещи шофьори, има предложение от организаторите на кампанията тестовете с тях да станат част от програма на курсовете за придобиване на шофьорска книжка. Тази идея вече има подкрепата на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация”.
От следващата година”алкохолните” очила ще бъдат показани в големите вериги автоучилища в страната съвместно със Съюза на преподавателите по автомотоподготовка и с подкрепата на председателя на съюза.
За петте години, откакто се провежда, кампанията се превърна в най-голямата и утвърдена КСО платформа в областта на пътната безопасност. След като първото й издание беше отличено като най-добрата кампания за пътна безопасност за 2008 г. в България от тогава действщия комисар по транспорта на ЕС, "Алкохолът е лош шофьор” продължи да се развива, да разширява мащаба си, да се провежда във все повече градове, като увеличава и броя на участниците.
Тази година "Алкохолът е лош шофьор” се проведе в шест града на страната. Основен елемент в кампанията през 2012 г. бяха тестовете с т. нар. "алкохолни очила”, които се проведоха в София, Варна, Бургас, Стара Загора, Плевен и Велико Търново.
Петото издание на "Алкохолът е лош шофьор” за 2012 г. се проведе с подкрепата на Вицепремиера и министър на вътрешните работи г-н Цветан Цветанов, Посолството на Кралство Белгия в България, отдел Пътна полиция при Главна дирекция "Национална полиция”, СБА, ДОКППБДВП и корпоративни партньори.
____________________________________________________________________________
Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg