Областният на Русе и Община Бяла решават проблеми заедно

Областна администрация - Русе
Областният управител на Русе Венцислав Калчев посети Община Бяла и се включи в разговори от обществено значение.
Той беше придружаван от двамата заместник-областни управители Милена Хинкова и Айлян Карамехмедова. Там гостите успяха да се запознаят по-подробно с работата на местната администрация.Това е четвъртата община, която Калчев посети, след като започна да обикаля различни общини от област та.
В срещата в сградата на общината участваха и кметът Келарджиев, председателят на Общинския съвет Анелия Тюркеджиева, кметски наместници и общински съветници.
В началото Калчев изрази желанието си да поддържа своята информираност относно случващото се в околните общини, след което разказа повече за някои от последните действия на ръководството на Областната администрация.
По-късно областният управител на Русе изрази окончателното си намерение да направи всичко необходимо пътят Русе - Велико Търново да се разшири. "Макар и в добро състояние в момента, тази отсечка представлява остаряло инженерно съоръжение”, добави Калчев. Ако това стане реалност, неговата пропускателна способност ще се увеличи. Това ще помогне и за безопасността на пътя.
Милена Хинкова сподели, че сформирането на обществения съвет към областния управител е почти готово. Според нея новият съвет ще помогне значително за подобряването на администрацията със своите идеи и работа. Тя добави, че Бяла, като втори по големина град в областта, трябва да се представи на високо регионално ниво.
Кметовете на кметствата изразиха безпокойствието си относно належащите проблеми, свързани с Беленската община, като нуждата от подобряване на пътната инфраструктура, поддържане на тревните площи и чистотата. Очевиден е и проблемът с липсата на транспортни връзки за населението в по-слабо населените места, както и с високата безработица.
По време на работна среща между представители на двете интитуции се обсъди идеята за улеснено получаване на документи от двете институции.
За достигането на целта ще стартира пилотен проект. След неговото осъществяване гражданите ще могат да получават своите документи по начин, който спестява време и средства и прави цялостната процедура по-лесна.
Още този месец се очаква да бъде сформиран техническият екип и от двете структури, който да изготви план за действие. Благодарение на него ще стартира и работата по проекта.
Планира се положителната практика да се приложи и за другите общини от областта, което ще съкрати много времето за подаване и получаване на документи.