Вход | Регистрация

СЕМ ще пази децата

Институции се стремят да намалят използването на деца за рекламни цели

СЕМ ще пази децата
Снимка: Thinkstock/Guliver

Според проучванията на експертите от Съвета на електронните медии трябва да бъде намалено използването на децата в рекламните търговски съобщения. От СЕМ смятат, че образът е твърде често използван. Затова са приети критерии за защита на децата от неблагоприятното медийно съдържание.

Председателят на Съвета за електронни медии доц. Георги Лозанов коментира на обществена дискусия за защита на децата от вредното медийно съдържание, че основната работа на телевизията не е да възпитава децата, но въпреки това е важно децата да се предпазват.

Доц. Лозанов е на мнение, че прекомерната употреба на децата в рекламите е нарушение на добрия вкус и на добрия обществен тон.

Антоанета Лозенска изказа мнение, че децата често пъти се явяват статисти и в реклами и търговски съобщения, насочени към възрастните.

Институциите искат тази практика да бъде преустановена.

Дарина Янкова от Държавна агенция за закрила на детето обясни, че родителите са основно тези, които са ангажирани с възпитанието и отглеждането на децата. Затова отговорността е изцяло тяхна и те са тези, които трябва да следят участието на децата в различни предавания.

Законът за защита на потребителите забранява рекламните съобщения, които са насочени пряко към децата и имат за цел да ги убеждават да закупуват или за изискат от възрастен да закупи определен продукт, припомниха от Комисията за защита на потребителите.

Председателят на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори Мехти Меликов е на мнение, че е необходимо да се търси гъвкавост при правилата за защита на децата.


Присъединете се към Sever.bg във Facebook, за да следите и там всичко, което публикуваме.



Източник: Нова телевизия
Докладвай за нередност в статията
Добави коментар