Тайванец е 3-милионният посетител на Веселата къща!
Днес той прекрачи прага на Дома на хумора, след което получи много подаръци
ДХС
3-милионния си посетител посрещна днес Музеят "Дом на хумора и сатирата" в Габрово. Това е г-н Су Уим Понг от Тайван, дошъл на екскурзия в България с група туристи. Той е жител на гр. Тайнан и за първи път посещава страната ни. Той работи в обувното производство, а хобито му е да изучава история и религия на народите.
Лично директорът на Дома Татяна Цанкова връчи удостоверение на важния гост, габровски сувенир, рекламни материали и пълен комплект от изданията на ДХС на английски език. След разглеждането на изложбените зали и атракциите г-н Понг остави своя автограф в Книгата за почетни гости на Дома.
Домът на хумора и сатирата е основан на 1 април 1972 г., но първите си три години емблематичната за Габрово институция прекарва без свой дом. През м. май 1975 г. строежът върху основите на старата кожарска фабрика е завършен и Домът на хумора отваря официално врати за своите гости.
Лично първият партиен и държавен ръководител Тодор Живков реже лентата при откриването му и призовава всички да работят за утвърждаването на Габрово като българска столица на хумора. Популярността на Дома на хумора бързо расте, организирани групи туристи от страната и чужбина задължително посещават новата габровска забележителност. Най-многобройни са руските туристи, пътуващи из страната по линия на тогавашния "Балкантурист", които неизменно посещават връх Шипка и Габрово.
Само 7 години след откриването, на 5 август 1982 г., Домът на хумора тържествено посреща милионния си посетител – учителя от гр. Горки Павел Сергеевич.
Три години по-късно пристъпилите прага на ДХС са вече 1 500 000. Късметлията този път е Шота Александрович Деданашвили – летец от гражданската авиация на гр. Тбилиси.
На 24 март 1987 г. е посрещнат 2-милионният посетител в Дома на хумора и сатирата. Това е Олга Чеканова от Ленинград.
В първите години на съществуването си Домът на хумора е рекордьор по посещаемост сред галериите, показващи модерно изкуство. След промените от 1989 г. посещенията рязко намаляват, но от 2000 г. до днес нарастват два пъти. Променен е и профилът на туристите – намалели са организираните групи за сметка на семейните и младежките посещения. Радостен е фактът, че все повече млади семейства пътуват и посещават музея със своите деца.