Вход | Регистрация

Акция "Часовник" провеждат от НАП

Целта е да станат ясни собствениците на най-атрактивните скъпи украшения и бижута у нас

Акция "Часовник" провеждат от НАП
Снимка: sxc.hu

Акция "Часовник” започна преди дни Националната агенция по приходите (НАП).

Идеята на ревизорите е да се открият собствениците на най-атрактивните скъпи украшения и бижута у нас и да се провери дали собственикът е декларирал достатъчно доходи, за да си позволи подобен лукс. Затова от НАП започват да разпращат питания до всички по-луксозни магазини за подобни скъпи вещи в страната, пише в-к "Монитор".

Ще се проверяват всички часовници от световноизвестни марки на стойност над 5000 лева. Най-голям интерес за данъчните ще представляват собствениците на аксесоари, които се водят лимитирана серия. Притежателите на диамантени огърлици и други безценни бижута и вещи също ще трябва да доказват приходите си пред НАП.

Луксозните аксесоари много често се записват на името на своя притежател и получават поименен сертификат, както и застраховка. Тези документи се описват в данъчните дневници на магазините.

Освен това системите позволяват да се види как е извършено плащането – кеш, през пост терминал или друга банкова операция. Проверките в магазините за луксозни стоки са много по-ефикасни от искането за разкриване на банкова тайна, например.

Досега близо 400 софиянци са били записани в черен списък на прокуратурата и се разследват за финансови далавери. Те били набелязани по време на акциите "Тузари” и "Хеликоптер”. От началото на проверките през 2008 година до сега Софийската градска прокуратура е образувала над 100 дела.

Те са за данъчни и документни престъпления и пране на пари. Разликата между доходите и разходите на набелязаните от държавното обвинение богаташи била от 1 до 6 млн. лева.

________________________________________________________________________________


Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg



Източник: inews.bg
Докладвай за нередност в статията
Добави коментар