Вход | Регистрация

„Великият Гетсби“ на сцената на Софийската опера през април

„Великият Гетсби“ на сцената на Софийската опера през април

На 12 април е премиерата на балета "Великият Гетсби" с хореограф Лео Муич, който за втори път ще работи с балета на Софийската опера . Следващите спектакли са на 13, 14, 25, 26, 27 и 28 април.

Известният балетен хореограф, педагог и танцьор Лео Муич се обучава в École-Atelier Rudra Béjart в Лозана. Като завладяващ творец, Лео Муич е канен да поставя свои творби за редица балетни трупи в най-реномираните театри и училища в Европа, сред които Берлинския държавен балет, Словенския национален театър в Любляна, Академията за музика и танц в Цюрих, Холандския национален балет в Амстердам (соло на Тамаш Наги), Парижкия национален балет (соло за Aurélie Dupont) и др.

За Токийския театър No той създава независим балетен проект със звездите на Нов национален театър, а в Tokyo City Ballet поставя хореография по музика на Антонио Вивалди.

В Унгарския национален театър в Печ Лео Муич поставя балета "Change Bach" по музика на Бах, за Националния балет в Гьор балета "Glass House" по музика на Роберт Шуман и Филип Глас, в Националния театър в Белград - балет по операта "Силата на съдбата" от Джузепе Верди, в Нови Сад - балета "Кармина Бурана" от Карл Орф.

Лео Муич за първи път гостува на Загребския балет през 2008 г. с кратката авторска балетна творба "Idi vidi" по музика на Й. С. Бах.

През 2020 г. той е хореограф и режисьор на неоромантичния балет "Гордост и предразсъдъци" по едноименния роман на Джейн Остин, по музика от различни автори, за който също получава Хърватската театрална награда за най-добър спектакъл и хореография.

През 2023 г. създава "Хамлет" от Шекспир по музика на Чайковски отново за Хърватския национален балет.

Марта Петкова и Никола Хаджитанев разказват за работата си с Лео Муич в новата постановка на Софийската опера "Великият Гетсби":

МАРТА ПЕТКОВА - ПРИМА-БАЛЕРИНА НА СОФИЙСКАТА ОПЕРА:

След тоталния хит през миналия сезон на балета "Ана Каренина", любимо заглавие в репертоара на Софийската опера, логично сметнах, че трябва да продължим работата си с хореографа Лео Муич. Исках да намерим различно заглавие от "Ана Каренина". Затова се спряхме на "Великият Гетсби". Това е друга епоха, на другия край на света. "Ана Каренина" - Русия, Велкият Гетсби - Америка". Най-важното да поканя Лео Муич отново да работим с него беше, че нашите балетисти след "Ана Каринина" вдигнаха качеството си на работа и своя стандарт. Така че за нас е огромна чест и радост да го имаме отново в нашия екип за коренно различно заглавие. Това означава нови костюми, нови декори, разкошна музика. За Лео Муич мога да кажа, че аз обожавам този човек. Той е абсолютно пъстър в работата си, в емоциите си. За мене е чест да го имаме в нашия балет. Самата аз смятам, че като балерина, от работата си с него открих в себе си нови качества. Лео допълва в мен стил, класа, направи ме изработен артист. Детайлно работи с всеки един от нас, всяка стъпка и успява да даде на сцената крайния продукт, който ние сме длъжни да предадем на нашата публика. Тя трябва да си тръгне доволна, че си е купила билети и най-вече да се върне отново в нашия театър.

Желая на добър час на премиерата и на спектаклите и вярвам в абсолютния успех на "Великият Гетсби"!

НИКОЛА ХАДЖИТАНЕВ -ПРЕМИЕР-СОЛИСТ НА СОФИЙСКАТА ОПЕРА :

След "Ана Каренина", балет, който имаше изключително голям успех, посрещнахме с радост да работим с Лео Муич "Великият Гетсби". Този балет чисто стилово ще се различава от класическите балети. Вече сме запознати с хореографията му. В него ще има много ансамблови, големи картини, с много наситени хореографии, със съвсем други движения. Приех, честно казано, защото първо съм част от екипа на Софийската опера и балет. В момента репетирам две роли и на двете симпатизирам много. Това е неокласически балет, който за мене е предизвикателство и удоволствие. Действително, работата с Лео е удоволствие. Докато поставяхме с него "Ана Каренина" разработването беше различно. Друг стил, друго предизвикателство. Във "Великият Гетсби" няма нито един момент, в който ние, артистите да не се движим. Солистичните партии са различни, трудни. Стилът на Лео е богат, с много тежки вариации. Той е ценен като артист и изисква от нас максимума. Гради сюжетната линия непрекъснато с нови идеи, за нас този труд е изключително полезен.

В класическия балет има строгост, дисциплина, задължения, в неокласиката каквато е хореографията на "Великият Гетсби", Лео дава свобода, импровизация, но има и дисциплина, и задължения.

За мене дали е класически балет или неокласика, всеки добър балетист трябва да притежава универсалност.

Зная, че "Великият Гетсби" ще бъде посрещнат като хит. Желая му огромен успех!



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар