Вход | Регистрация
Русе 21°C

Градската железница може да се изгради на 6 етапа

Само за първия етап инвестиционният проект ще струва между 250хил.лв. и 300 хил.лв.

Градската железница може да се изгради на 6 етапа

Прединвестиционно проучване за изграждане на т.н. "Градска железница" в Русе беше представено днес в Областната администрация. Екипът от проектанти на фирма "Гео-Чонов" ООД, които са работили по него, запознаха експерти с основните компоненти, а срещата води доц. д-р Стефко Бурджиев – областен управител на Област Русе.

Предвидени са 6 етапа на развитие на Градската железница, като първият е основен. Той ще свързва централна гара Русе – гара Разпределителна – Русе север – КТМ – Мартен и ще бъде с обща дължина 16.434 км и времетраене 39 минути. 13 минути са за спиране и престой по гари и спирки и 26 минути в движение.

Втори етап се отнася до изграждането на отклонението до Индустриален парк, като ще обхваща маршрут с дължина 3,154 км, преминаващ през Русе разпределителна – Русе изток.

През трети етап се предвижда изграждането на връзката на гара Север със северната околовръстна жп линия, Музея на транспорта, Речна гара, гара Запад и гара Долапите и ще бъде с обща дължина 5,9 км. Трасето ще предлага панорамна гледка по р. Дунав.

Четвърти етап предлага маршрут Русе пътническа – спирка "Долапите" - Гара Долапите – спирка "Божичен" – гара Иваново и обратно с дължина на линията 21 км.

Етап 5 осъществява 16-километрова връзка от Русе пътническа през Русе разпределителна до Гюргево север.

111 км връзка с летището в Букурещ предлага Шести етап при маршрут Русе пътническа – Русе разпределителна – Гюргево север – Букурещ – Отопени (летище). Експертите на Областна администрация – Русе имаха възможността да се запознаят и с предложения примерен график за движение.

Могат да се използват 4 броя дизелови мотриси в участъка гара Русе север – Мартен още с пускането на първи етап, които в пикови часове ще превозят до 2400 души в едната посока. В останалото време може да се движи една мотриса с капацитет 300 пътници по направлението Русе пътническа – Русе разпределителна – Гюргево север.

При този проект още на първи етап трябва да се изградят 5 нови жп спирки "Родина", "Университета", "Безмитна зона", "Булмаркет", "Лукойл", както и нов жп участък преди град Мартен с дължина 613 м, жп спирка "Мартен" и автопаркинг. Необходимо ще бъде ремонтирането на 10,2 км железен път и съоръжаване на гара Русе север и заводска гара КТМ с Електрически централизации за автоматично управление на движението на влаковете.

Точният финансов размер на бъдещата инвестиция ще бъде определен с изготвянето на инвестиционния проект. След окончателното приемане на прединвестиционното проучване, то ще послужи като техническо задание за изготвянето на инвестиционния проект, чиято прогнозна цена на първи етап на Градската железница се очаква да е в размер от 250 000 до 300 000 лева. Намеренията са осигуряването на тези средства да стане по програма "Джесика", за което има проведени предварителни разговори.

Ръководителят на екипа от проектанти към фирмата открои някои съществени силни страни на инвестицията, а именно приемливата норма на възвръщаемост, изхождайки от настоящите бизнес условия, възможности за инфраструктурно развитие на бизнеса и на региона, както и сериозния социален и екологичен ефект.

<< Sever.bg във Facebook >>



Докладвай за нередност в статията
Добави коментар