Проведе се първото заседание на щаба за снегопочистване
Снимка: Булфото
На първото заседание на Общинския щаб за координация на спасителните и неотложни аварийно-възстановителни работи (СНАВР), което бе свикано от кмета на община Русе Пламен Стоилов, бе представен анализ на дейностите по снегопочистването през изминалия зимен сезон 2011-2012 г.
На срещата присъстваха зам.-кметът по комунални дейности Свилен Иванов, кметовете на кметства и кметските наместници в община Русе, както и представители на фирмите, ангажирани със снегопочистването на общинската пътна мрежа.
Директорът на Дирекция "Обществен ред и сигурност" Спасимир Димитров посочи, че отпуснатите средства от Републиканския бюджет на Община Русе за зимен сезон 2011-2012 г. са 131 100лв. Финансови разходи за поддържане на пътната мрежа в рамките на Общината през този период са 1 300 856,57 лв.
За предстоящия зимен е създадена организация по събиране и обобщаване на информация за бедствия, аварии и катастрофи на територията на община Русе, чрез поддържане на непрекъснато денонощно дежурство посредством дежурен по Общински съвет за сигурност, при който има работна станция на тел. 112 и по интернет се получават сигналите за територията на общината.
Необходимо е създаване на предварителна организация за извършване на качествено снегопочистване и зимно поддържане на пътната мрежа включваща /план с разчет на техниката по маршрути, осигуреност с препарати за третиране, въвеждане на денонощно дежурство от диспечерски и водачески състав, непрекъснат контрол на извършваните дейности, много добра координация и взаимодействие между институциите за решаване на възникналите проблемни въпроси/.
Основната част от сградите общинска собственост се отопляват чрез централно топлоснабдяване. За останалата част се осигурява течно и твърдо гориво. Чрез общинския бюджет, както и чрез делегираните бюджети на отделните здравни, социални и учебни заведения тези количества са обезпечени.
Предстои актуализиране на щаба за СНАВР при екстремални зимни условия и определянето на длъжностни лица от общинската администрация за ръководене и контрол на дейностите по снегопочистване и поддържане на пътната мрежа.
В програмата за снегопочистване са определени приоритетните участъци за снегопочистване и степенуване на пътищата от ОПМ. Дадени са приоритети на маршрутите на масовия градски транспорт, улиците и площадите, свързващи здравните и учебни заведения, детски градини и ясли, важни административни сгради, ж.п. гари, пристанища, мостовите съоръжения и гробищните паркове.
За МПС са предвидени паркингите при Западен парк "Приста”, Дунав мост, локалното платно / 1,5 км / на бул. "България” в посока В. Търново и паркинга до крайпътното заведение "Ханчето” на главен път Русе – Разград. За недопускане на неправилно паркирани МПС е предвидено поставянето на забранителни знаци за паркиране и промяна организацията на движение през зимния сезон по някой проблемни маршрути и улици .
До 20.10.2012 година, ще се възстановят всички знаци, забраняващи спирането и паркирането на превозни средства при снеговалеж.
Между Областно пътно управление и Община Русе има сключено споразумение за съвместно финансиране зимното поддържане на входно-изходните участъци от републиканската пътна мрежа в чертите на град Русе.
Фирмите, ангажирани със снегопочистването на общинската пътна мрежа докладваха за готовността си за предстоящия сезон. Кметовете и кметските наместници също споделиха затрудненията, с които са се сблъскали през миналата зима.
Предстои да бъде издадена заповед на кмета на Община Русе за осигуряване на нормални условия на живот през зимния експлоатационен сезон 2012-2013 г. До 20 октомври ще се проведе второто заседание на щаба за СНАВР.
___________________________________________________________________________________
Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg