Вход | Регистрация
Русе 21°C

С общ проект ще привличат туристи Велико Търново, Дряново и Горна Оряховица

Трите общини от две области се надяват да представят най-привлекателните си дестинации пред максимален брой посетители

С общ проект ще привличат туристи Велико Търново, Дряново и Горна Оряховица
Снимка: Булфото

В понеделник на съвместна пресконференция кметовете на общините Велико Търново, Горна Оряховица и Дряново представиха съвместния си "Проект за утвърждаване образа на региона като уникална туристическа дестинация на националния и международен пазар". Трите административни единици кандидатстват по схема за предоставяне на безвъзмездна помощ BG 161PO001/3.2-02/2011 "Подкрепа за развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите", която е част от оперативна програма "Регионално развитие".

Тримата градоначалници, великотърновският Даниел Панов, горнооряховският Добромир Добрев и дряновският Иван Николов, се обединиха около мнението, че подопечните им административни единици имат още много неоползотворен потенциал в сферата на туризма и че ако работят заедно, могат да създадат далеч по-привлекателен за посетителите продукт. Те изразиха готовността си да съсредоточат усилията си в това направление, защото са единодушни в положителното влияние на подобна инициатива върху заетостта, доходите на населението, устойчивото развитие и икономическата ситуация в региона като цяло.

Екипите на кметовете са предвидили изграждане на стратегии в няколко направления, за да популяризират регионалния туристически продукт и да спомогнат за активното му рекламиране сред потенциалните потребители на националния и международен пазар. Плановете включват изработването на концепция за развитие на регионалния туристически продукт, като документът ще съдържа информация за конкретния туристически район; маркетингово проучване и анализ на потенциала и търсенето на продукта; предложения за ефективни съвременни средства и техники за достигане до пазарите; подобряване туристическия имидж на региона; привличане на нови пазарни сегменти и набелязване на стратегически насоки за развитие на продукта дори и след приключването на проекта.

На срещата бяха представени няколко тематични маршрути в областта на културния, екологичния и селския туризъм. Най-мащабното подготвено културно направление е наречено "Гранд Велико Търново тур" и обхваща основните обекти на територията на старата столица, Арбанаси, Дряновския манастир, Никополис ад Иструм (днес край село Никюп, Великотърновско) и Горна Оряховица.

Никополис ад Иструм е свързан и с второто направление от стратегията за културен туризъм. То е наречено "Римският път" и свързва руините на цветущия в древността град с крепостта Калето (разположена до горнооряховското село Горски Горен Тръмбеш), пътната станция Дискодуратера край дряновското село Гостицица, Регионалния исторически музей във Велико Търново и музея в Горна Оряховица.

Инициаторите на проекта са измислили как да предизвикат и интереса на посетителите, които са почитатели на религиозния туризъм. Те ще могат да обиколят търновската Света гора (манастирите в околността на старата столица, Дряновския манастир, "Св. пророк Илия" край Горна Оряховица), както и експозициите на иконопис във Велико Търново и Дряново.

Третото направление на развитието на туризма в общините е наречено "Величието на Средновековна България" и включва емблематични дестинации от времето на Второто българско царство - Царевец, Трапезица, средновековни църкви и музейната експозиция на Дряновския манастир. Друга набелязана насока е "Майстори и майсторлък" - представляващ тур за запознаване с архитектурата, изкуството и бита, личностите и духа на Възраждането.

Амбициозна посока за развитие на туризма е и така наречената "Улици на изкуството", която предвижда тур, насочен към нематериалното културно наследство и изкуството на миналото и съвремието (художествени галерии, антиквариати, занаятчийски работилници, експозиции на средновековна и възрожденска живопис, ретро фотоателиета и др.).

Стратегията в областта на екотуризма е разделена на два индикативни маршрута: "Приключения в зелено" и "На зелено по долината на Янтра", като имената им сами по себе си говорят за конкретната им насоченост.

В областта на селския туризъм трите общини са си поставили за цел да представят възможностите на дестинацията за семеен отдих и ваканции, като акцентът е поставен върху старинните селища и къщи. Отново са предвидени два индикативни маршрута: "Ваканция при болярите" и "Рок енд баби" (създаден приоритетно за рок фестивала в село Миндя).

За оптимално реализиране на потенциала на региона се предвижда и разработването на рекламна кампания, включваща филм (със субтитри на английски, немски и румънски), два рекламни клипа, пътеводител, карта, слоган и лого на региона.

Велико Търново, Горна Оряховица и Дряново смятат да подготвят и международна рекламна кампания. Тя ще включва публикуване на статии в National geographic Traveller (с общ обем 3 страници) и в румънски туристически издания (2 страници). Ще бъдат изготвени и статии за водещи електронни платформи на английски и немски език, както и рекламни банери на споменатите два и на румънски език.

Предвидена е и реализацията на кампании за качване на рекламни текстове с линкове в световни интернет търсачки и водещи социални мрежи, както и разработването на безплатни приложения за социалните мрежи с игрови и социални елементи. Ще се проведат и платени рекламни инициативи по национални телевизии и радиостанции.

Цялостната стратегия предвижда и участие в регионални, национални и международни туристически борси, изложения и панаири. Сред форумите, които се провеждат извън България, изпъкват туристическото изложение ITB - Берлин (март 2013 година), изложениетоWTM в Лондон (ноември 2013-а) и изложението TTR в Букурещ (трите общини смятат да участват на двете му издания през март 2013-а и март 2014 година). Инициаторите възнамеряват да се представят и на Borsa mediterranea del turismo archeologico, която ще се проведе в италианския град Пестум през ноември следващата година.

В България трите общини ще участват съвместно във "Ваканция и СПА Експо" в София през февруари 2013 и 2014 година и като съорганизатор на международната борса "Културен туризъм", която ще се състои през месец април 2013 и 2014 година.

________________________________________________________________________________

Следи ни и във Фейсбук на: http://www.facebook.com/Sever.bg

 

 



Източник: Община Велико Търново
Докладвай за нередност в статията
Добави коментар