Родната лютеница ще става известна
3.7 милиона евро за реклама на български продукти на европейските пазари
Снимка: gotvach.bg
Любимата на малки и големи българска домашна лютеница ще става известна. Вкусният продукт получи 1.85 милиона евро от Европейския съюз за да му бъде направена реклама. Под надслов "Освободете европейския вкус" ще бъде проведена кампания, промотираща емблематични български продукти.
Общата получена сума за рекламната дейност е 3.7 милиона евро, 50% от които са отпуснати от Европейския съюз. Те ще се използват за придобиване на по-голяма известност на българските продукти на пазарите в Европа.
Освен любимата лютеница, Държавен фонд "Земеделие" са включили и други типично български храни като консервирани домати, кисело мляко, мариновани пиперки, праскови в захарен компот, конфитюр от рози и шипков мармалад.
Според сключеният тази година Договор за финансово подпомагане ДФ "Земеделие" и Съюз на преработвателите на плодове и зеленчуци, избраните продукти ще бъдат насочени към държави, които вече познават характерния български вкус.
Основните цели на проекта са "да осъвремени имиджа на продуктите, като ги направи по-младежки и приканващи, предоставяйки грабваща информация с цел повишаване на потреблението" на българските продукти.
агро.бг