Севлиево става пазител на българското семе
Наред с него идеята е съхраняване на традициите и продължаване във вековете на българските видове, породи и на българския род
В Севлиево ще съхраняват българското семе.
Това ще бъде първия национален фестивал на тема "Семе българско”. Той ще се проведе на 12 и 13 април в парк "Казармите”. Основната идея е съхраняване на традициите и продължаване във вековете на българските видове, породи и на българския род. Акцентът е сложен върху семето като носител на идентичност, нов живот и традиции.
Поканени за участия са организации, фирми и асоциации от областта на селското стопанство, екологията и биопроизводството, със специално внимание към местните производители, земеделски кооперации, билкопроизводители. Сред поканените да се включат във фестивала са и фондация "Искам бебе”, инвитро клиники от цялата страна, асоциации, чиято дейност и цели са свързани с демографските проблеми на страната.
В рамките на фестивала ще бъде организирана борса за семена, информационни шатри, базар, ателиета, конкурси, образователни лекции, кулинарна борса.
Всяко дете ще може да направи свое творение – рисунка, сувенир, сладкиш или пък нещо друго – което ще предложи на гостите на фестивала за купуване. По време на фестивала ще бъде организиран отделен кът, в който изработените творби ще се продават на символични цени, с която децата се надяват да подпомогнат каузата "Шанс за живот”.
На специално място семейства, с деца от инвитро процедури, ще посадят живо дръвче, символ на новия живот, с надеждата да има много родени деца и дърветата в Гората на надеждата да стават все повече.
Участие в програмата ще вземат всички танцови състави, певчески групи от града и селата, музиканти и всички видове таланти.
Гост-изпълнители, които ще радват посетителите на фестивала, ще бъдат фолклорната изпълнителка Поли Паскова, най-добрата имитаторка на Лили Иванова и редица сръбски изпълнители - Джулия Христова, както и Цецо Елвиса.
Домакин и партньор на първия национален фестивал на тема "Семе българско” са Община Севлиево, а идеята за събитието е на местна рекламна агенция.